חדשות העולם הערבי

במצרים מחפשים אחר הכספים שהוציא מהמדינה הנשיא מובארק, בתימן לא משכילים לשמור על אתרי ההיסטוריה ובסעודיה הגברים זועמים על תוכנת ה"וואטס אפ" בסמארטפונים. ליאור בן ארי בסקירה של אירועים קצת פחות מוכרים

שוב מואשם: ראש "היוזמה העממית להחזרת הכספים שנגזלו ממצרים", מעתז צלאח אלדין, חשף כי הנשיא המצרי לשעבר, חוסני מובארק, קנה 29 מטוסים נשיאותיים הכוללים במסגרתם שני מטוסי חילוץ, מסוק, מטוסי איירבוס ומטוסי גאלפסטרים. המטוסים הללו, לפי מקורות ב"רשת אל-ערביה", שימשו למטרות פרטיות של הנשיא לשעבר, משפחתו והקרובים לו. לפי הפרסומים בעיתון המצרי "אח'באר אל-יום" המטוסים שנקנו בין השנים 1996 עד 2010 עלו למובארק מיליארדי דולרים. פרט למטוסים, נטען כי למובארק, למקורביו ולרבים נוספים שלקחו חלק במשטרו, כספים המופקדים בבנקים אמריקאים, כאשר ארצות הברית מסרבת להקפיא את הכספים הללו למרות בקשות השלטונות המצרים.

פיסת היסטוריה: אחד המבצרים הגדולים והעתיקים בתימן, מבצר רדאע, השוכן בעיר רדאע במחוז אלביצ'אא', התמוטט בעקבות הגשמים הרבים באזור והזנחת עבודות התחזוקה והשיקום של המקום. רשת "אל-ערביה" פרסמה השבוע כי חלקו המערבי של המבצר והדלתות הראשיות התמוטטו וכי החלקים האחרים של המבנה נמצאים בסכנת התמוטטות אם לא ישחזרו אותם במהירות. בנוסף נמסר כי מצב המבצר אף מהווה סכנה לתושבי הבתים הסמוכים. מהרשות הכללית לעתיקות ומוזיאונים בתימן נמסר כי הורכבה ועדה מיוחדת לקביעת הנזקים ולהגנה על הבתים הסמוכים למבנה ההיסטורי. לפי מקורות היסטוריים המבצר העתיק קיים מתקופתו של המלך שמר יהרעש שחי במחצית המאה השלישית לספירה.

נשארים מאחור: הגברים הסעודים מרגישים מוזנחים בעקבות תוכנת ההודעות "ווטס אפ", כך פרסמה רשת "אל-ערביה". לפי הידיעה, לטענת הגברים הסעודים התוכנה הפכה לאחת הסיבות הראשיות להסחת דעתן של נשותיהם מעבודות הבית לשיחות עם חברותיהן שנמשכות שעות ארוכות. האזרח הסעודי, פהד בן תרכי, קנה לפני שנה מכשיר סלולרי חכם מתנה לאשתו וקווה כי הדבר יקרב וירכך את האווירה המתוחה ביניהם, אך הוא לא ידע שהמכשיר רק יגביר את המתח ביניהם כאשר אשתו החלה לבלות שעות ארוכות בכתיבת הודעות. "אל-ערביה" אף פרסמה כי מומחית בנושא מזהירה כי סודות הבית יכולים להיות מופצים באמצעות הטלפונים החכמים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית