מפגינים פרצו לשגרירות ארה"ב בתימן

נציגויות ארה"ב במזרח התיכון עדיין תחת מתקפה בעקבות פרסום הסרט האנטי-מוסלמי. בתימן מדווח כי מפגינים פרצו למתחם, בקהיר למעלה מ-10 נפצעו בעימותים בין מפגינים לכוחות המשטרה
מפגינים זועמים בקהיר (צילום: AP)

המהומות בעולם הערבי נגד הסרט האמריקאי האנטי-מוסלמי לא שוככות: מפגינים זועמים פשטו על שגרירות ארצות הברית בבירת תימן צנעא, כך מדווחים כלי תקשורת. על פי עדי ראייה במקום, כוחות הביטחון פתחו באש לעבר המפגינים.

על פי הדיווחים בטרם פרצו לבניין השגרירות האמריקאית, הסירו המפגינים שלט שמוצב בחומה החיצונית של המבנה והבעירו צמיגים. לאחר כניסתם הם הורידו את הדגל האמריקני ושרפו אותו וגם העלו באש כלי רכב דיפלומטיים.

בקהיר, נפצעו למעלה מ-10 בני אדם בעימותים בין מפגינים זועמים לכוחות המשטרה המצרית במהלך מהומות סביב מבנה שגרירות ארה"ב בעיר. במקביל הורה משרד ההגנה האמריקאי לבחון מחדש את אמצעי הביטחון בכל נציגיויות המדינה ברחבי העולם בשל ההפגנות בעולם המוסלמי. בתוך כך נודע כי הצי האמריקאי שולח לחופי לוב שתי ספינות טילים בעקבות רצח שגריר ארה"ב בבנגזי ביום שלישי בלילה.

בארה"ב מתחזקת ההערכה כי המתקפה על מתחם הקונסוליה בבנגזי הייתה מתוכננת ונועדה לציין את יום השנה ה-11 לפיגועי ה-11 בספטמבר 2001 שצויין מוקדם יותר השבוע. גורמי מודיעין אמריקאים אמרו לכלי התקשורת בארה"ב כי המתקפה הייתה "מתואמת מדי מכדי להיות ספונטנית". כזכור בתחילה חשבו כי מדובר בהפגנות נגד הסרט האנטי-מוסלמי שיצאו מכלל שליטה. אולם כעת מסתמן, כאמור, כי מדובר הייתה במתקפה של ארגון אל-קעידה, או אחד הארגונים המסונפים לו.

יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקאי, מייק רוג'רס, אמר לרשת החדשות האמריקאית "פוקס" כי אין לו כל ספק שההתקפה הייתה מקצועית. "זו הייתה פשיטה מתואמת, בסגנון של קומנדו צבאי", אמר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית