בצל הפיגוע: ארה"ב שולחת ספינות טילים לחופי לוב

גורמים בארה"ב מסרו כי משרד ההגנה וצבא ארה"ב נוקטים צעדים כדי להגביר את הנוכחות באזור, על רקע רציחתו של שגריר ארה"ב בלוב. כמו כן סתמן כי המתקפה על המתחם בבנגזי הייתה מתוכננת ולא ספונטנית

בצל הפיגוע: ארה"ב שולחת ספינות טילים לחופי לוב

ספינת טילים אמריקאית (צילום: אתר וויקיפדיה)

כיממה לאחר רציחתו של שגריר ארה"ב בלוב, כריסטופר סטיבנס, הממשל האמריקאי הורה לבחון מחדש את סידורי האבטחה בכל נציגויות ארה"ב ברחבי העולם. במקביך מסרו גורמים אמריקאיים כי משרד ההגנה שלח שתי ספינות מלחמה, הנושאות טילי טומהוק, לחופי לוב.

עד כה לא ברורה מטרת שליחת הספינות, אולם דובר הפנטגון מסר כי הצבא האמריקני נוקט צעדים "כאשר יש השלכות פוטנציאליות למצבים מסוימים". בנוסף מתחזקת ההערכה כי המתקפה על מתחם הקונסוליה האמריקאית בבנגזי הייתה מתוכננת ונועדה לציין את יום השנה ה-11 לפיגועי ה-11 בספטמבר 2001 שצויין מוקדם יותר השבוע.

גורמי מודיעין אמריקאים אמרו לכלי התקשורת בארה"ב כי המתקפה הייתה "מתואמת מדי מכדי להיות ספונטנית". כזכור בתחילה חשבו כי מדובר בהפגנות נגד הסרט האנטי-מוסלמי שיצאו מכלל שליטה. אולם כעת מסתמן, כאמור, כי מדובר הייתה במתקפה של ארגון אל-קעידה, או אחד הארגונים המסונפים לו.

יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקאי, מייק רוג'רס, אמר לרשת החדשות האמריקאית "פוקס" כי אין לו כל ספק שההתקפה הייתה מקצועית. "זו הייתה פשיטה מתואמת, בסגנון של קומנדו צבאי", אמר.