מעבדי ARM ישולבו במוצרי GLOBALFOUNDRIES

החברות ישתפו פעולה בפיתוח הדור הבא של מעבדי 20 ננומטר במכשירים ניידים

ARM ו-GLOBALFOUNDRIES, יצרנית מוליכים למחצה, הודיעו על חתימת הסכם רב-שנתי לפיתוח מערכות על-שבב (SoC) למעבדי ARM, שישולבו במוצרי GLOBALFOUNDRIES המיועדים לפעול בטכנולוגיית 20 ננומטר ועל גבי טכנולוגיית התהליך FinFET. ההסכם החדש מרחיב את שיתוף הפעולה הקיים בין החברות לתחום המעבדים הגרפיים, ההופכים במהרה למרכיב קריטי במחשבים ניידים.

כחלק מההסכם, תפתח ARM פלטפורמה מלאה של פתרון הקניין הרוחני הפיסי -IP Artisan®, שיכלול ספריות דיגיטליות ומהדרי זיכרון עבור שורה ארוכה של אפליקציות למחשבים ניידים, החל מסמארטפונים, דרך טאבלטים ועד למחשבי נטבוק דקים במיוחד. ARM ו-GLOBALFOUNDRIES משתפות פעולה מזה מספר שנים בביצוע אופטימיזציה לסדרת המעבדים Cortex™-A של ARM. החברות קיימו מספר רב של הצגות תכלית להדגמת החיסכון באנרגיה הנובע מהשימוש בשבב ה-28 ננומטר, כמו גם בשבב ה-20 ננומטר הניסיוני. הטכנולוגיה החדשה של ARM מיושמת במפעל לייצור מוליכים למחצה של GLOBALFOUNDRIES במלטה שבמדינת ניו יורק, ארה"ב.

ההסכם החדש יעודד ייצור פלטפורמות שיאפשרו בניית אפליקציות על טכנולוגיית 20 ננומטר, ויעודדו מעבר מהיר לטרנזיסטורי FinFET תלת-מימדיים. הפיתוח המשותף יקצר את משך הזמן הנדרש להשקת פתרונות על- שבב שיוטמעו בדור הבא של המעבדים המרכזיים, ויחידות העיבוד הגראפיות במכשירים ניידים. GLOBALFOUBDRIES מתכננת לפתח יישומים יעילים וניתוחי ביצועים לדור הבא של המעבד החסכוני באנרגיה Cortex™, ולטכנולוגיית המעבד הגראפי Mali™, ומתעתדת להאיץ את תהליכי הטמעת עיצובי ה-SoC של הלקוחות. הפלטפורמה המקיפה של פתרון הקניין הרוחני הפיסי -IP Artisan® עבור תהליכי הייצור Low Power Manufacturing בטכנולוגיית 20 ננומטר, טרנזיסטורי FinFET ומוצרי חבילת המיטוב POP IP, מספקת אבני בניין בסיסיות למעצבי SoC .

בנוסף, משמשת הפלטפורמה מספר רב של תהליכים טכנולוגיים בחברת GLOBALFOUBDRIES ובכללם 65 ננומטר, 55 ו-28 ננומטר וכן טכנולוגיית Cortex-A9 POP עבור פלטפורמת SLP (הספק סופר-נמוך) ב-28 ננומטר, המוצעת לרישוי על ידי ARM.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית