חשיפה: נבחנת רכישה של עוד שלושה "הרקולסים"

מעבר לרכש שלושה מטוסים, שכבר נמצאים בייצור, חיל האוויר בוחן רכישה נוספת
הרקולס מדגם C-130J

משרד הביטחון החל במגעים עם חברת לוקהיד מרטין לגבי האפשרות לרכישת שלושה מטוסי תובלה מסוג "הרקלוס" C-130J, מעבר לשלושה שעליהם כבר סוכם. המשרד פנה ליצרנית האמריקאית כדי לקבל פרטים לגבי עסקה אפשרית זו. גורמים במשרד אישרו את דבר הפניה.

חיל האוויר רכש בתחילה שני מטוסי הרקולס עם אופציה למטוס שלישי. העסקה למכירת המטוס השלישי סוכמה בחודשים האחרונים. בינתיים, מדוווחים גורמים בחיל האוויר על תחילתם של מגעים לגבי האפשרות לרכוש שני מטוסים נוספים מעבר למסגרת העסקה המקורית.

מחיר המכירה של מטוסי ה- c-130j של חיל האוויר הישראלי לא פורסם על ידי הצדדים, ואולם ההערכה היא כי העלות עומדת על כ-80 מיליון דולר למטוס. מדובר במחיר גבוה יותר מן המחיר הרגיל של המטוס, שכן חיל האוויר ביקש כמה שינויים מיוחדים במטוסים שיסופקו לו, לעומת מטוסים מאותו דגם המיוצרים עבור הצבא האמריקאי ומיועדים בעיקר לשימוש כוחות מיוחדים. כך, ב - C-130J הישראלי, יש מקום בתוך ה"קוקפיט" לשני אנשי צוות וגם לאדם שלישי, שיכול להיות טייס או מפעיל מערכות, לעומת מקום לשני אנשים בלבד בדגם המטוס המקורי.

המטוסים המיועדים לחיל האוויר הישראלי מיועדים מעבר למשימות תובלה גם למשימות כמו תדלוק או לוחמה אלקטרונית. ה"הרקולס" החדש הראשון צפוי להיקלט בחיל האוויר בשנת 2013, השני ב-2014, והשלישי ככל הנראה ב-2015. עדיין לא ברור מתי יגיעו לישראל שלושת המטוסים הנוספים - אם אכן יוחלט על רכישתם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית