הסתיימה תחרות האקטון נצרת

הפיתוח הזוכה בתחרות היא אפליקציית ניווט וניהוג לרובוט מבוססת אנדרואיד, באמצעותה יכול הרובוט "להשגיח" על ילד על ידי מעקב אחריו וצילומו בווידאו
(קרדיט צלם: מקבולה נאסר)

 "אם אתה גיק, לא משנה מה הדת שלך ומאיפה אתה. גיק זה גיק. זה אותו די.אנ.אי בכל מקום", אמר ג'ף פולבר בהאקאטון נצרת. אחרי למעלה משלושים שעות פיתוח רצוף וארבע עשרה צוותים, הסתיים האקאטון נצרת הראשון. במהלך האקאטון עבדו סביב השעון צוותי פיתוח, מרביתם מהנדסי תוכנה מהחברה הערבית. הפיתוח שזכה בתחרות הוא אפליקציית ניווט וניהוג לרובוט מבוססת אנדרואיד, אשר באמצעותה יכול הרובוט "להשגיח" על ילד באמצעות מעקב אחריו וצילומו בווידאו.

את האקאטון יזמה קהילת מפתחי GDG נצרת והוא נערך בחסות ראשית של גוגל ישראל, ארגון צופן וחברות אורנגֿ וסמסונג. הצוות המנצח זכה במכשירי אנדרואיד, מתנת גוגל ישראל, והכנת תכנית עסקית, מתנת החממה העסקית של נצרת. בין האפליקציות שפותחו במהלך התחרות ניתן למצוא אפליקציה לחיפוש ותיוג אוטומוטי לתמונות, אפליקציית סלולאר לאיתור מיקום מדוייק של רכב תקוע ועדכון זמן הגעת הגרר (מעקב אחר הגרר בג'יפיאס), מדידת רייטינג בטלוויזיה דרך הסמארטפון, רשת חברתית לאמנים, אפליקציית פייסבוק להפיכת תמונות לקריקטורות.

למקום השני הגיע, צוות רים, על שם דג הזהב שהגיע איתם לתחרות, אשר פיתח אפליקציה יצירתית לבישול ביתי עם המצרכים שיש בבית. האפליקציה משכללת את מה שיש במקרר ובארון המטבח ומתאימה מתכונים שלא מצריכים קניה נוספת של מוצרים. המתכונים מקוטלגים לפי קטגוריות כמו ארוחה בשרית, קינוח ועוד. "זה ממש מדהים לראות אנשים מתכנסים יחד, מפשילים שרוולים ומקודדים. צריך לעשות את זה יותר וצריך לאפשר יותר מקומות לגיקים. צריך לאפשר פלטפורמות ליצירת הזדמנויות להתמחויות טכנולוגיות, להתבטאות אישית להצבת אתגרים לגיקים”, אמר ג'ף פולבר ששפט בהאקאטון. על ההבדל בין האקאטון בנצרת להאקאטון ניו יורק אמר פולבר: ”פה חם יותר ויש יותר חומוס. אבל אנשים הם אנשים".

עוד שפטו, אייל גורה - סטרטאפיסט מצליח (PicSout), נביל סכראן – מנהל בכיר באינטל ישראל, אירית ישראלי–כהנא מקבוצת האנג'לים Afterdocs, אביטל יכין יזם סדרתי שהקים ומכר את Delver ל-Sears וגיא גרימלנד. את האקאטון ניהל מוחמד זחלקה, ארכיטקט תוכנה ממקימי We! Consulting ו AgileBusiness. "הצלחת הארוע הינה בעצם קיומו כאירוע ראשון מסוגו בצפון המאורגן על ידי מתכנתים עבור מתכנתים והתגיסות קואלציה תומכת של חברות טכנולוגיות. נוצרו חיבורים וקשרים מעניינים שיובילו למפנה חיובי בגישה של סטודנטים ופנייתם ללימודי הנדסה ומדעים מדויקים. כל חברת הזנק, רעיון או חיבור שיצאו מארוע זה הנם בהחלט בונוס", אמר זחלקה.  

לחץ כאן למידע נוסף אודות תחרות האקטון נצרת .

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית