דיווח: אובמה שוקל להציב 'קו אדום' לתקיפה באיראן

ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי הנשיא שוקל להציג רשמית את הקווים האדומים של ארה"ב, שאם איראן תעבור אותם, הדבר יוביל למתקפה צבאית
אובמה ונתניהו (ארכיון: לע"מ)

העיתון "ניו יורק טיימס" מדווח שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, שוקל להציג רשמית את הקווים האדומים שלו, שאם טהרן תחצה, יובילו לתקיפה אמריקנית באיראן.  על פי הדיווח מדובר בניסיון לשכנע את ישראל שלא לתקוף לבדה את מתקני תכנית הגרעין האיראנית. ייתכן כי הצגת הקווים האדומים תתרחש במהלך נאומו של אובמה בעצרת הכללית של האו"ם בסוף החודש בניו יורק.

לפי ה"ניו יורק טיימס" הממשל האמריקני העביר לאחרונה הצעה לאיראנים להסכם "לעצור את השעון" להפסקת ייצור דלק לפצצה והוצאתו מאיראן, אבל אלו דחו את ההצעה ועמדו על כך שהפסקת הסנקציות היא תנאי לשיחות נרחבות להשגת הסכם.

על פי העיתון הממשל האמריקאי בוחן גם אפשרות של התקפות סייבר, שבזמנו דחה אותן הנשיא אובמה, מחשש של פגיעה שתשפיע על האזרחים האיראנים. כעת, מדווח העיתון, פעולות כאלה הוחזרו לשולחן דיונים.  

במקביל מפרסם העיתון "ידיעות אחרונות" כי בכירים בממשל האמריקני העבירו לאחרונה לטהרן מסר באמצעות צינורות חשאיים, שאם ישראל תתקוף את מתקני הגרעין - וושינגטון לא תתייצב מאחוריה. "לא נצטרף לתקיפה ישראלית", הבהירו האמריקנים, על פי הדיווח, והוסיפו "ואתם אל תתקפו את הבסיסים שלנו במפרץ הפרסי".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית