פתרונות לינוקס משובצים

Xilinx (זיילינקס), הכריזה כי רכשה את חברת PetaLogix, ספקית פתרונות לינוקס משובצים
(תמונה: shutterstock.com)

Xilinx (זיילינקס), הכריזה כי רכשה את חברת PetaLogix, ספקית פתרונות לינוקס משובצים.

פתרונות לינוקס נחשבים כגורם קריטי במספר הולך וגדל של יישומים משובצים הנשענים על הטכנולוגיות הניתנות לתכנות של זיילינקס. רכישתה של PetaLogix המייצרת בין היתר את טכנולוגיית PetaLinux, מחזקת את יכולתה ומחויבותה של Xilinx לספק ללקוחותיה את פתרונות לינוקס הטובים ביותר. סכום הרכישה לא נמסר.

חברת PetaLogix הוקמה בשנת 2005 ע"י ד"ר ג'ון וויליאמס, בעת שהיה עמית מחקר באוניברסיטת קווינסלנד, ובשנת 2007 עברה לידיים פרטיות. PetaLinux SDK, מוצר הדגל של PetaLogix, הוא פתרון לינוקס משובץ המבוסס על טכנולוגיה שפותחה ונרכשה מאוניברסיטת קווינסלנד. PetaLinux SDK נמצא כיום בשימוש נרחב בתחומי התקשורת, הרכב, הרפואה והתעשייה. PetaLinux SDK המשובץ מכיל את כל הדרוש לבנייה, פיתוח, בדיקה והפצה של פתרונות לינוקס משובצים המיועדים ל-FPGA ולהתקני Zynq-7000 החדשים מבית זיילינקס, הניתנים לתכנות ומצוידים במעבדי ARM.

"חברת PetaLogix מהווה גורם חשוב בגידול האימוץ של טכנולוגיות זיילינקס הניתנות לתכנות בשוק המערכות המשובצות. שוק זה אפשר תאימות לינוקס עבור מעבדי MicroBlaze™ ו- PowerPC® וכעת פתרון לינוקס עבור התקני סדרת Zynq-7000 הניתנים לתכנות", מציין תומס אוונס, מדען ראשי לתוכנות משובצות בזיילינקס. "בזכות הטכנולוגיה, ערכות הכלים והניסיון, צוות PetaLogix יוכל לסייע לזיילינקס לקצר עוד יותר את זמן היציאה לשוק, ולקדם בצורה משמעותית את הצמיחה בתחום הפתרונות המשובצים ובשאר השווקים אותם אנו משרתים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית