השגרה הבלתי נסבלת בדרום

השגרה הבלתי נסבלת בדרום

שוב שוגרה רקטה לעבר שדרות והפעם ביום הראשון של שנת הלימודים החדשה. גם אתמול זה קרה ואלוף הפיקוד טל רוסו הבטיח שהנושא יטופל. אני מאמין שאם זה היה תלוי ברוסו ובצה" בכלל בעיית הרקטות מעזה,שנמשכת זמן בלתי מתקבל על הדעת בכל קנה מידה,היתה נפתרת.

אבל כאן יש ממשלה שמפחדת מהצל של עצמה. אני חוזר על זה בכל פעם וזה מבוסס. חיל האוויר לבדו מסוגל לפתור את בעיית הרקטות מעזה ביומיים של פעילות. אבל צריך לתת לו חופש פעולה. תגובות הנגד כיום הן בדיחה גרועה. במקרה הטוב פוגע "כלי טיס" של חיל האוויר בפעיל טרור. במקרה הפחות טוב מטוסי חיל האוויר מפציצים "מחרטות ייצור" של החמאס.

כך לא נלחמים באתר שיגור רקטות מהגדולים בעולם. באתר כזה נלחמים באמצעות הפצצות כבדות על כל אזור ממנו משוגרות רקטות. הרס גדול, הרבה נפגעים בעזה. רק אלה ישכנעו את שלטון החמאס שלא כדאי לו להמשיך בשיגרה של "טפטוף" רקטות לעבר ישראל. רק כך הוא יבין שההפסד יהיה כולו שלו.

רקטות הן נשק סטטיסטי. אחת מהן עלולה להיות קטלנית כמו שקרה בעבר יותר מפעם אחת. ממשלת ישראל משלימה עם מצב בלתי אפשרי שלא היה מתקבל על הדעת בשום מדינה בעולם. מאות אלפי תושבים ומהבוקר גם עשרות אלפים ילדים בדרום שהולכים לבתי הספר ולגני הילדים נתונים לחסדי משגרי הרקטות מעזה.

בישראל ממשיכים לעשות את ההבדלה בין החמאס ובין "ארגוני קיקיוניים". זה ניסיון להצדיק את הטמטום הפושע של חוסר תגובה הולמת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית