הפצ"ר: חקירה פלילית נגד אשכנזי

תא"ל דני עפרוני שלח חוות דעת ליועץ המשפטי לממשלה בה הוא ממליץ לפתוח בחקירה פלילית נגד הרמטכ"ל לשעבר ועוזרו בגין חשדות של מרמה והפרת אמונים, כך מדווח ערוץ 10. מדובר בחשדות לגבי פועלם במה שמכונה "פרשת הרפז"
הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי

התפתחות בפרשת הרפז: הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל דני עפרוני, ממליץ ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין לפתוח בחקירה פלילית נגד הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי ואל"מ ארז וינר מי ששירת כראש לשכתו של אשכנזי בזמן כהונתו, כך מדווח ערוץ 10.

תא"ל עפרוני שלח מכתב ובו חוות דעת לויינשטיין בה הוא טוען כי יש לפתוח בחקירה פלילית בשל חשד לעבירות מרמה והפרת אמונים שביצעו אשכנזי ווינר. לגבי ווינר הוא מוסיף כי יש לפתוח בחקירה בגין התנהגות שאינה הולמת קצין. על פי חוות הדעת של עפרוני, למרות שאשכנזי אינו לובש מדים עוד העבירות עדיין "תופסות" לגביו.

גורמי צבא אמרו לערוץ 10 כי על פי חוות הדעת של הפצ"ר השיחות המוקלטות בין השניים, שפורסמו, "לא מותירות ספק שיש לפתוח בחקירה פלילית". הכוונה היא כמובן לחילופי הדברים מהם משתמע כי אשכנזי ווינר פעלו לאיסוף חומרים במטרה להשחיר את התנהלות לשכתו של שר הביטחון אהוד ברק.

מדו"צ נמסר בתגובה כי המשך הטיפול ב"פרשת הרפז" נמצא בבחינה משותפת של הפרקליטות הצבאית ופרקליטות המדינה. "מטבע הדברים לא נוכל להגיב על עניינים שהטיפול בהם מתמשך".

יש לציין כי מדובר בחוות דעת בלבד והיא אינה מחייבת את ויינשטיין. במקביל גם הפרקליטות עדיין בודקת את הנושא ועדיין לא מסרה את המלצותיה בסוגייה. רק בסוף השבוע שעבר הודיעה הרמטכ"ל בני גנץ כי החליט לדחות את מינויו של אל"מ וינר לקצין חינוך ראשי בשל מעורבותו במה שמכונה "פרשת הרפז".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית