"התעצמות התותחנים תימשך"

מפקד מז"י אמר בטקס חילופי הקתמ"ר כי "יחידות חיל התותחנים כשירות ומוכנות למלחמה. הן ממוקדות וקטלניות ומהוות גורם קובע-תוצאה שיכול לגעת בכל מקום, בכל עת"
האלוף סמי תורג'מן, תא"ל דוד סויסה ותא"ל רועי ריפטין (צילום: מאיר אזולאי)

חיל התותחנים התחדש השבוע במפקד חדש: תא"ל דוד סויסה העביר את הפיקוד על החיל בטקס בבית התותחן בזכרון יעקב לתא"ל רועי ריפטין. תא"ל ריפטין שירת בתפקידו האחרון כראש מחלקת תכנון וארגון במז"י.

בטקס נכח גם מפקד זרוע היבשה, האלוף סמי תורג'מן, שאמר כי "יחידות חיל התותחנים כשירות ומוכנות למלחמה. הן ממוקדות וקטלניות ומהוות גורם קובע-תוצאה שיכול לגעת בכל מקום, בכל עת". עלפי אתר צה"ל תורג'מן התייחס שם לתכנית הרב שנתית החדשה של צה"ל, "עוז", אומר כי היא תכלול המשך התעצמות של חיל התותחנים, בדגש על תותח חדש בעל עוצמת אש משופרת ומערך רקטות, אשר קתמ"ר הגדיר כ"עמוק וקטלני", ושבנייתו תחל עוד השנה.

תא"ל סויסה אמר כי "חיל התותחנים היום שונה מאוד מהחייל אליו נכנסתי. הוא משלב יכולות מדהימות ומהווה אולי את הטוב שבין חיילות היבשה - שותף פעיל ומשמעותי בהכרעה ובניצחון". הקתמ"ר היוצא הדגיש את "מערכי החימוש המדויק, הטייסות היבשתיות והרקטות" כהתעצמויות המרכזיות המושרשות בשנים אלו. 

תא"ל רועי ריפטין, המפקד הנכנס, ציין כי "לשינויים המהותיים שעובר האיזור יהיו השלכות שקשה כיום לזהות. היציבות השלטונית שאפשרה עד היום כללי משחק ברורים יחסית נפרצה, וזה אתגר גדול לבניין הכוח. חיל התותחנים, בהיותו מוביל טכנולוגיה בזרוע היבשה, יקדם את היכולות המתקדמות וטכניקות הלוחמה מול האתגרים הצפויים בשנים הבאות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית