פרויקט גדול להגנת נמלים של אלתא

המערכת 3320 ELI מורכבת משילוב סנסורים מגוונים
(צילום:AP)

אלתא מערכות בע"מ, חברת בת של התעשייה האווירית לישראל, זכתה במכרז בינלאומי בשווי 53 מיליון דולר לאספקת מספר מערכות להגנת נמלים. הזכייה הוענקה לחברה לאחר שהמערכת עברה בהצלחה מספר ניסויים מבצעיים שהוכיחו את יעילותה.

מערכת 3320-ELI להגנת נמלים מפעילה מגוון חיישנים אשר מאתרים, עוקבים, מנטרים ומסווגים מטרות מעל ומתחת לפני הים ומעל הקרקע, כולל סירות, ספינות, שחיינים, צוללנים, הולכי רגל וכלי רכב בתנועה המתקרבים לנמל הימי. מרכז השליטה והבקרה של המערכת מציג תמונת מצב שלמה של האתר המוגן. עם גילוי איום פוטנציאלי, מקבלות יחידות האבטחה התרעה כדי שיוכלו, בזמן אמת, לנקוט באמצעי המניעה הנדרשים לסיכול האיום.

ניסים הדס, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל אלתא מערכות, אמר לישראל דיפנס כי "היכולות של החברה והחוזה החדש ממצבים את אלתא כחברה מובילה בתחום המערכות להגנת נמלים".

נושא הגנת נמלים תפס תאוצה בשנים האחרונות בעיקר בגלל החשש מפעולות טרור. הנמלים נחשבים ל"בטן רכה" במערך ההגנה של כל מדינה, בגלל התנועה הגדולה של כלי שיט מכל הסוגים, שחלקם הגדול שט תחת "דגלי נוחות" ללא קשר אמיתי למדינת האם. מדינות שזיהו את האיום מחפשות פתרונות כדי לזהות כל נסיון של פגיעה בנמל עצמו או בכלי השיט שעוגנים בו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית