בחיפה כבר מתכוננים למתקפה

ראש העיר מבקש להסדיר את השימוש במנהרות הכותל כמקלט המוני במקרה של מתקפת טילים
(ארכיון: דובר צה"ל)

חיפה מתכוננת למתקפת טילים: ראש עיריית חיפה, יונה יהב פנה לגורמים בפיקוד העורף וברשות החירום הלאומית בדרישה להסדיר את נושא השימוש במנהרות הכרמל כמחסה המוני, כך פורסם בגל"צ. בנוסף פנה יהב לגורמים אלה להכין מגרשי חנייה לאלפי כלי הרכב שיגיעו לקרבת המנהרות לצורך מחסה.

יהב דורש גם ממשרד התעשיה והמסחר וממשרד התחבורה להכריז על המנהרות כמפעל חיוני בעת חרום כדי למנוע העדרות עובדים שעלולה להוביל לסגירת המנהרות. במקביך הושלם לאחרונה בחיפה מיפוי של בתי העסק בעיר, ובכוונת ראשי העירייה להסדיר הנחייה המורה לבעלי החנויות לפתוח את עסקיהם בעת חרום. מי שיסרב, תבחן האפשרות החוקית לפתוח את אותם עסקים בניגוד לדעת בעליהם, ובדרך זו לאלצם למכור מוצרים חיוניים. גם החברות הסלולריות ותחנות הדלק על כוונת העירייה כדי למנוע את סגירתן בעת חרום.

בנוסף על כך בעיר מוקם בימים אלה חמ"ל עירוני בהשקעה של כשלושה מיליוני שקלים, ובו ירוכזו כל הגורמים האמורים לתת מענה לתרחישי מלחמה ואסונות. את החמ"ל יאיישו נציגי העירייה וגורמי החרום וכן המוקד העירוני. במרכז החרום ייעשה גם לראשונה שימוש במאגר הממוחשב של מינהל ההנדסה, מאגר שיספק נתונים על המבנים הקיימים בעיר ועל הדיירים בהם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית