רמטכ"ל ארה"ב: אין לחץ מישראל

הגנרל מרטין דמפסי אמר כי לוחות הזמנים של ישראל וארה"ב שונים זה מזה. ""ישראל רואה צורך לטפל באיום האיראני יותר בדחיפות, כיוון שהוא עלול לסכן את עצם קיומה", הוסזיף דמפסי
דמפסי וגנץ (ארכיון: דובר צה"ל)

"צבא ארה"ב אינו חש לחץ כלשהו מישראל לתמוך בהפצצה אפשרית של מתקני הגרעין באיראן", כך אמר הלילה רמטכ"ל צבא ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי. הדברים נאמרו בפתח ביקורו של דמפסי באפגניסטן ובעיראק.

לטענתו של דמפסי הליכי העבודה עם עמיתו הישראלי, רא"ל בני גנץ, טובים וקרובים. "אנו נוהגים לשוחח על בסיס דו שבועי", אמר דמפסי לכתבים. "אנו משווים מודיעין ודנים בהשלכות האזוריות", הוא הוסיף.

עם זאת דמפסי הודה כי לוחות הזמנים של ישראל וארה"ב שונים זה מזה. "כבר הודנו אחד בפני השני כי השעונים שלנו זזים בקצב שונה. הם (ישראל) חיים בחשש קיומי, שאנו איננו חיים עמו. ארצות הברית וישראל מפרשות בצורה שונה את אותם דיווחי המודיעין אודות תכנית הגרעין של איראן".

הוא הוסיף כי "ישראל רואה צורך לטפל באיום האיראני יותר בדחיפות, כיוון שהוא עלול לסכן את עצם קיומה". הוא חזר ואמר כי לדעתו תקיפה של מתקני הגרעין באיראן לא תחסל את תכנית הרפובליקה האיסלאמית להשגת יכולת גרעינית, אלא רק תעכב אותה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית