ישראל לארה"ב: גם עיכוב זה משהו

שגריר ישראל בוושינגטון אומר בתגובה לדברי רמטכ"ל ארה"ב כי ישראל לא תוכל להרוס את תכנית הגרעין האיראנית, כי "הגענו לצומת גורלי שבו יש צורך לקבל החלטות חשובות"
נתניהו ואובמה (ארכיון: אבי אוחיון, לע"מ)

"גם עיכוב של שנה בתכנית הגרעין האיראנית זה הרבה זמן במונחי המזרח התיכון", כך אמר שגריר ישראל בארה"ב, מייקל אורן בראיון לסוכנות הידיעות "בלומברג". דבריו של אורן מגיעים כתגובה לדברים שאמר רמטכ"ל צבא ארה"ב הגנרל מרטין דמפסי כי ישראל לא יכולה להרוס את תכנית הגרעין של איראן.

"הדיפלומטיה לא הצליחה והגענו לצומת גורלי שבו יש צורך לקבל החלטות חשובות", הוסיף אורן והמשיך "שנה, שנתיים, שלוש, ארבע שנים זה זמן רב במזרח התיכון. תראו מה קרה בשנה האחרונה".

כאמור מוקדם יותר השבוע אמר דמפסי במסיבת עיתונאים בוושינגטון, בהתייחסו לאפשרות של תקיפה ישראלית באיראן כי "אני רוצה להבהיר - אני לא מכיר את התוכניות שלהם, אז מה שאני אומר מבוסס על מה שאני יודע על היכולות שלהם וייתכן שאיני מודע לכל היכולות שלהם. אבל אני חושב שזה הגיוני לומר שהם יכולים לעכב אבל לא להרוס את היכולת הגרעינית של איראן".

השגריר אורן התייחס גם למצב בסוריה, עם המשך הקרבות העזים בין כוחות הנשיא אסד למורדים. "אנחנו מקווים שימצא פתרון מהיר שיעצור את הסבל של העם הסורי. המצב בסוריה דליק ונזיל. אנו בהחלט מודאגים מכך שמאגרי נשק כימי יעברו לידי ארגוני טרור".

ובתוך כך אמר הלילה סגן הרמטכ"ל לשעבר, עוזי דיין, בראיון ל"ניו יורק טיימס" שנתניהו וברק אמרו לו השבוע שעדיין לא החליטו על תקיפת אתרי הגרעין באיראן והם עשוים להימנע מתקיפה אם הנשיא אובמה ייאשר סנקציות חמורות יותר ויאשר פומבית את נכונותו לשימוש בכוח צבאי. "יש חלון הזדמנויות. החלון נסגר, אך אם ארה"ב תהיה ברורה ונחושה יותר בנוגע לסנקציות ומצד שני בנוגע למה שיקרה אם איראן לא תעשה פניית פרסה - יש מספיק זמן, לא המון זמן, לעשות שינוי".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית