במצרים מכים על חטא

כוחות צבא מצריים מכתרים את העיר רפיח במטרה לעצור את האחראים לפיגוע אמש. הנשיא המצרי הודיע כי המעשה לא יעבור בשתיקה
כלי הנשק שנשאו עליהם המחבלים (צילום: דו"צ)

במצרים מנסים להתאושש מהמכה שחטפו אמש עם הריגתם של 16 חיילים מצריים במהלך מתקפת טרור של חמושים איסלאמיסטיים על מוצב בצפון סיני. כלי התקשורת במצרים מדווחים כי הצבא תגבר את כוחותיו באזור וכי העיר רפיח המצרית מכותרת על ידי כוחות צבא בסיוע מסוקים. המטרה: לעצור את החשודים במעורבות בפיגוע שאירע אמש באזור.

כזכור מספר מחבלים חמושים חדרו למוצב מצרי בצפון סיני, הרגו 16 חיילים מצריים והשתלטו על שני משוריינים של הצבא המצרי. המחבלים החלו לדהור ברכבים לעבר הגבול הישראלי. משוריין אחד התפוצץ בגבול והשני נפגע בתקיפה של כלי טיס של חיל האוויר. כל המחבלים נהרגו. לא היו נפגעים לכוחות צה"ל.

הנשיא המצרי, מוחמד מורסי, מאנשי תנועת "האחים המוסלמים" יצא במסר חריף לארגוני הטרור בחצי האי. "מתקפת הטרור שאירעה בחצי האי סיני לא תעבור בשתיקה. אלה שביצעו את הפשע הנורא ישלמו על כך". בעקבות התקרית, כינס הנשיא המצרי ישיבת חירום ביחד עם המועצה הצבאית.

בתוך כך, במצרים נמתחת ביקורת על בכירי מערכת הביטחון על כך שלא שעו לאזהרות של ישראל מפני טרור בסיני. הגנרל המצרי בדימוס, עאדל סלימאן, אמר כי "יש מידע על חוליות טרור שמתכוונות כל הזמן לבצע פיגועים בסיני. בכוונת אותן חוליות לנצל כל אפשרות כדי לבצע פיגוע. מנגנוני הביטחון הפרו את חובתם פעמיים: ראשית, כשהתעלמו מהאזהרות הישראליות, ושנית, כשהתעכבו ברדיפה אחר גורמי הטרור בסיני".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית