מפגש בקריה

שר הביטחון נועד עם שר ההגנה האמריקאי בלשכתו בקריה. בפתח הפגישה אמר "יש הרבה על מה לדבר ולדון כי הבעיות מסביב הן רמות ורבות"
ברק ופאנטה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון, אהוד ברק, נפגש הבוקר בלשכתו עם שר ההגנה האמריקאי ליאון פאנטה שהגיע אמש לביקור בישראל. בפתח הפגישה אמר ברק כי "היחסים בין ישראל לארה"ב בתחום הביטחוני חזקים והדוקים מאי פעם בעבר, ובלי ספק, חלק ניכר מהקרדיט הוא של שר ההגנה פאנטה".

ברק הוסיף ואמר כי "ואני בטוח שהביקור יהיה פורה ושהשיחות יהיו מעניינות. יש הרבה מאוד מהמשותף בין ישראל לארה"ב בראיית המציאות, ויש הרבה על מה לדבר ולדון כי הבעיות מסביב הן רמות ורבות". הסוגייה המרכזית שתעלה, ככל הנראה, בשיחות בין השניים תהיה כמובן הגרעין האיראני. מוקדם יותר השבוע דווח כי הנשיא אובמה הקציב לתקיפה אמריקאית באיראן זמן של 18 חודשים. על פי דיווחים בישראל, זוהי תקופת הזמן עד שאיראן תגיע "לנקודה הקריטית" לפני הרכבת פצצה גרעינית.

אמש אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שייפגש בהמשך היום עם פאנטה, כי "מי שקובע (בסוגיית התקיפה באיראן) זה הדרג המדיני, הדרג הצבאי מבצע". בראיון לכלי התקשורת הישראלים הוסיף נתניהו ואמר כי "ההתחמשות של איראן בנשק גרעיני, של משטר האייתולות ששואף ומצהיר בכוונתו להשמיד אותנו, פועל להשמיד אותנו, ולא מסתיר את כוונתו גם להשתמש בנשק גרעיני, אני חושב שהדבר הזה צריך למנוע אותו וכך אני גם אעשה, אני לא אתן לזה לקרות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית