ה"עונש" לברק: זה ממש לא כיף

ה"עונש" לברק: זה ממש לא כיף

שר האוצר העניש את שר הביטחון על כך שלא תמך בגזירות הכלכליות וקיצץ 100 מיליון שקל מתקציב הביטחון. זה אותו שר אוצר שאמר שהגזירות הכלכליות החדשות "לא כייפיות".

משהו רע קורה בממשלה שלנו. החלטות בשליפה, נקמנות אישית בין שרים, שרים שמתנגדים והצביעו בעד. אלה מנהלים את המדינה שלנו? התשובה היא כן וזה מדאיג. כל עוד שזה נוגע לקיצוצים וגזירות, ההתנהגות רק מעוררת גיחוך, אבל כאשר ההחלטות מגיעות לביטחון של כולנו (ואני לא מתכוון לתקציב אלא להחלטות שמשמעותן חיי אדם) אני לא מגחך.

אני חושש וכך גם רבים אחרים. החלטות כבדות יש לקבל על סמך שיקול דעת רציני. צריך לשמוע את כל הדעות ואז לקבל החלטה מושכלת. בשבועות האחרונים יש הרגשה שאת ההחלטות הבאמת קשות לגבי ביטחוננו מקבלים שני אנשים, ראש הממשלה ושר הביטחון. זה מדאיג גם את הרמטכ"ל שאמר כי למלחמה עם איראן תהיה משמעות קשה עבורנו.

מי שקורא בין השורות מבין שהוא נגד התקפה שכזו. דברים אלה באים אחרי אזהרות של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן ואחרים. כולם יותר מרמזו שיש כאן תהליך קבלת החלטות לא בדיוק כמו שצריך שיהיה בנושאים כאלה. ובמקום להוכיח שהם טעו ושכל ההחלטות בממשלה מתקבלות על בסיס עובדות, בא שר האוצר והעמיד את אהוד ברק בפינה.

אז ככה, זה ממש לא כיף שממשלה כזו מנהלת את המדינה הנתונה בסכנה קיומית. זה ממש לא כיף שכך מתקבלות החלטות. זה לא כיף ששרים לא מתביישים אפילו לנהוג כך ולהתבטא בצורה כזו.