מסקנות כואבות

הרמטכ"ל אישר מסקנות תחקיר תאונת הדרכים בה נהרגו שני קציני חיל ים. בין היתר נרשמו הערות למפקד בסיס אשדוד ולמפקד פלגת הדבורות
(צילום: דו"צ)

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ אישר את ממצאי תחקיר תאונת הדרכים שאירעה ב-27 ביוני 2012 סמוך למחלף חולות אשר בה נהרגו שני קציני חיל - הים, סרן עמרי שחר ז"ל וסגן רפאל בובליל ז"ל. בתאונה נפצעו שני קצינים נוספים האחד באורח קשה והשני באורח קל.

מדובר צה"ל נמסר כי לאור מסקנות התחקיר החליט הרמטכ"ל לקבל את המלצת מפקד חיל - הים, האלוף רם רוטברג, להעיר למפקד בסיס אשדוד אל"מ דרור פרידמן ולמפקד פלגת הדבורות בבסיס אשדוד סא"ל ג' לאור אחריותם הפיקודית. בנוסף, מפקד הפלגה אשר מסיים את תפקידו בימים אלו לא יוכל לשמש בתפקידי פיקוד במשך שנתיים.

עוד הורה הרמטכ"ל לבחון את הלקחים הפיקודיים, הארגוניים והתרבותיים העולים מתחקיר זה ולהטמיעם בכלל היחידות בצה"ל. "אחריות ומשמעת הן מהיסודות המשמעותיים בדמותו של מפקד ולאורם עליו להוביל את פקודיו" אמר הרמטכ"ל בסיכום התחקיר.

מפקד חיל - הים אלוף רוטברג, אמר בתחקיר כי מדובר באירוע קשה בו נהרגו שני קצינים מצוינים וכי הוא כואב את כאבן של המשפחות. עוד הוסיף האלוף כי הוא רואה באירוע אבן דרך לבחינת נושאים בתרבות ובנהלי השגרה וזאת כחלק מהאחריות הפיקודית של מפקדי חיל - הים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית