70 מיליון דולר ל"כיפת ברזל"

ברק אובמה חתם בבית הלבן על חוק להרחבת שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל. בנוסף הודיע כי יאשר העברת כספים נוספים למערכת שפותחה בישראל
"כיפת ברזל" (ארכיון: דובר צה"ל)

אובמה מחזר אחר הקול היהודי בארה"ב: נשיא ארה"ב, ברק אובמה חתם היום על חוק המאשר את הרחבת שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לארה"ב. בנוסף הודיע הנשיא האמריקאי כי בשבוע הבא יודיע על הקצאת 70 מיליון דולר לפרוייקט "כיפת ברזל". בכך אישר הנשיא את החלטת הקונגרס מלפני חודשיים.

"עם חתימת חוק זה, כולם יבינו כי ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל", אמר אובמה בטקס החתימה בבית הלבן. הטקס נערך בנוכחות חברי הקונגרס היהודים ברברה בוקסר והווארד ברמן שיזמו את הקצאת הכספים לישראל. בהתייחסו ל"כיפת ברזל" אמר אובמה כי "המערכת הזאת קריטית לשמירה על ביטחון המשפחות בישראל. מדובר בפרוייקט שנבחן והצליח למנוע תקיפות טילים בתוך ישראל".

 בשבוע הקרוב צפוי שר ההגנה האמריקאי, ליאון פאנטה, להגיע לישראל לסבב פגישות. הנשיא אובמה אמר כי הביקור מתקיים במטרה "לקיים עוד התייעצויות ולמצוא עוד דרכים שבאמצעותן אנחנו יכולים להגן על שיתוף הפעולה בתקופה כה מתוחה באזור". אובמה התיילס גם לפיגוע שאירע בשבוע שעבר בבורגס שבבולגריה, בו נהרגו חמישה ישראלים. "האירועים הטרגיים בבולגריה מדגישים את האתגר המתמשך שאיתו מתמודדת לא רק ישראל, אלא העולם כולו - למנוע פיגועי טרור ולדאוג שאזרחי ישראל לא ייפגעו", הוסיף אובמה. 

במסרת החוק, עליו חתם אובמה, תחומי שיתופי הפעולה בין ישראל לארה"ב שיורחבו כוללים טילי יירוט, ביטחון פנים, אנרגיה, מודיעין ואבטחת מחשבים. בנוסף החוק קורא לשדרוג מעמדה של ישראל בנאט"ו, וכן מבטיח אימונים משותפים עם חיל האוויר האמריקני. החקיקה החדשה גם מסמיכה את משרד ההגנה האמריקני להגדיל את מלאי הנשק והתחמושת שלו המאוחסנים בישראל לעת חירום, בהיקף של 400 מיליון דולר בשנתיים הבאות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית