"אסד העביר חלק ממאגרי הנשק הכימי לשדות התעופה במדינה"

המורדים בסוריה טוענים כי הנשיא העביר את חלק ממאגרי הנשק לשדות התעופה שבגבולות המדינה. בישראל עוקבים בדאגה אחר האפשרות שמאגרי נשק אלו יועברו לחיזבאללה

"אסד העביר חלק ממאגרי הנשק הכימי לשדות התעופה במדינה"

(תמונה: flickr Watchsmart)

"צבא סוריה החופשי" טוען כי נשיא סוריה בשאר אסד העביר כבר חלק ממאגרי הנשק הכימי שברשותו לשעות התעופה שבגבולות המדינה. על פי ארגון המורדים "אנחנו יודעים היטב היכן נמצא כל הנשק הכימי של אסד".

כלי התקשורת הזרים מצטטים הודעה שהתקבלה מארגון האופוזיציה בה נכתב "אנו יודעים כי אנשיו (של אסד) מעבירים חלק מהציוד המשמש לנשק זה לשדות התעופה בגבולות המדינה". עם זאת, בהודעה לא צויין מיקומם המדוייק של מאגרי הנשק.

לטענת המורדים המשטר החל בהעברת המאגרים כבר לפני כמה חודשים "במטרה להפעיל לחץ על הקהילייה הבינלאומית הקוראת לדמשק להפסיק את דיכוי ההתקוממות".

סוגיית מאגרי הנשק הכימי הסורית מדירה שינה מעיניהם של מרבית מנהיגי העולם בכלל ובפרט ההנהגה בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר השבוע בראיונות לכלי התקשורת בארה"ב כי ייתכן וישראל תיאלץ לפעול בסוריה על מנת למנוע מצב בו אמצעי הלחימה הללו יועברו לארגון חיזבאללה. "אתה יכול לתאר שלחיזבאללה יהיה נשק כימי? האנשים שמתאמים את פעולות הטרור עם איראן, שלהם יהיה נשק כימי, זה משהו שאנחנו לא נוכל לקבל וגם ארצות הברית לא תוכל לקבל. זה משהו שנצטרך לפעול כדי לעצור אותו אם הצורך יתעורר, והצורך יתעורר אם המשטר בסוריה יתמוטט ויהיה שם כאוס", אמר נתניהו בראיון לרשת פוקס האמריקאית.

גם שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס לנושא ואמר במהלך ביקור בגבול הצפון ברמת הגולן, כי ישראל נערכת לאפשרות שבמהלך קריסת המשטר בדמשק חיזבאללה ינסה להעביר מסוריה ללבנון מערכות נשק מתקדמות, בהן מערכות נ"מ, טילי קרקע-קרקע כבדים או אמצעי לחימה כימיים.

You might be interested also