ARM נכנסת לשוק השרתים

חברת הסטארט-אפ calxeda וחברת Boston יתחילו לשווק שרתים מבוססי ARM בסוף החודש

ARM נכנסת לשוק השרתים

Viridis energy-efficient servers

חברת הסטארט-אפ calxeda (לשעבר Smooth Stone) הודיעה השבוע כי ביחד עם חברת Boston Limited היא תתחיל לייצר את השרתים הראשונים עם מעבדים חסכוניים מבוססי ליבות של ARM מסוג Cortex A9. השם שניתן לסדרת השרתים הוא "Viridis" אשר המשמעות שלו בלטינית היא 'ירוק' והוא בא לסמל את הצד החסכוני באנרגיה של השרתים. Calxeda יצרה לוח אם עם ארבעה מעבדי ECX-1000 המשולבים עם רכיבי מתג בשכבה 2 , כך שאין צורך לרכוש מתג חיצוני בנוסף לשרת.

השרת של Boston יכלול 12 כרטיסי כאלו שיכנסו למארז בגודל 2U. "זו מכונה אמיתית, והיא במעבדות עכשיו. אנחנו נשווק את המוצרים הראשונים בסוף החודש", אומר דן ג'ונס, מהנדס מערכות בכיר בחברת Boston . "זו הוכחה של קונספט עבור הלקוחות שיעשו את הבדיקות שלהם. יהיו לנו גרסאות נוספות בהמשך הדרך".

השרתים בסדרת Viridis ישתמשו במעבדים (ארבע ליבות כל אחד) במהירות שעון של 1.4GHz וכרטיסי זכרון בנפח של 4GB מסוג DDR3. לכל מעבד יש שני פורטים של אתרנט במהירות 10GE וארבעה מקומות לדיסקים SATA. שרת עם 12 כרטיסים (כל אחד מכיל ארבעה מעבדים) צורך בסך הכל 300 watts. השרתים צפויים להגיע עם מערכת הפעלה מסוג Red Hat's Fedora 17 או Canonical's Ubuntu 12.10 בגלל התמיכה המובנית שלהן במעבדים של ARM.

שרת מלא בסדרת Viridis יגיע עם 48 מעבדים שהם 192ליבות וסך כולל של 192 גיגה זכרון ו-24 דיסקים בעלות כוללת צפויה של כ-50,000$.

You might be interested also