רובוט ממונע לאיתור חפצים חשודים ומשימות היכולות לסכן חיי אדם

החידוש העיקרי ברע"ם הוא אמצעי החישה שהסטודנטים 'שתלו' בו הכולל לייזר קווי ומצלמה המותקנים עליו ובעזרתם הוא מסוגל לגלות ולהתריע מפני מכשולים ועצמים מסוכנים
הרובוט שפיתחו אברהם פלוטניצקי ויונתן בעדני

מי לא מכיר את הרובוט המשטרתי, זה המופעל מרחוק שמפרק פצצות? פיתוח ישראלי חדש של שני סטודנטים, אברהם פלוטניצקי ויונתן בעדני, מהמחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, קורא תיגר על הדור הוותיק של הרובוטים עם רכב רובוט שפיתחו, המשמש כמערכת התרעה ממונעת מפני חפצים מסוכנים, או חשודים.

הרובוט, שזכה לשם החיבה רע"ם (רכב עם מצלמה) הנע על שרשראות לטובת עבירות בתנאי שטח קשים, נראה כאילו הגיע מהעתיד. החידוש העיקרי ברע"ם הוא אמצעי החישה שהסטודנטים 'שתלו' בו הכולל לייזר קווי ומצלמה המותקנים עליו ובעזרתם הוא מסוגל לגלות ולהתריע מפני מכשולים ועצמים מסוכנים בהם הוא נתקל בשיטוטיו. את הרובוט מפעילים תוך שימוש במידע מצולם המגיע מהמצלמה הקדמית וניתן גם להפעילו בצורה אוטומטית.

לדברי השניים, ניתן אף לחשוב על מצבים בהם הרובוט הנייד יכול לשמש כבסיס נשיאה למגוון מערכות חישה אלקטרוניות נוספות אותן הוא יכול לשאת בקלות על גבו, נתון שהופך אותו לאידיאלי עבור משימות ריגול בתנאי שטח קשים, או בלתי עבירים. במיוחד, במקומות בהם נשקפת סכנה לחיי אדם (לדוגמה בשטח בו פוזר גז מסוכן).

הפרוייקט הוצג במסגרת תערוכת הצגת פרוייקטי הגמר של המחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון ולדברי הסטודנטים כבר יש גורמי תעשייה המגלים בו עניין מסחרי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית