מערכת הרקלייט מקבלת שדרוג

חברת רפאל תשדרג את המערכות, המותקנות על גבי כנפי מטוסים, שנמכרו בעבר לחילות אוויר זרים. מדובר במערכת מודיעין טקטי אשר מספקת תמונה של השטח שמעליו טס המטוס

מערכת הרקלייט מקבלת שדרוג

מערכת "רקלייט" (צילום: רפאל)

רפאל החלה בתהליך השדרוג של מערכות הרקלייט שלה המותקנות על מטוסי קרב של כמה חילות אוויר זרים. המערכות משודרגות לרמה של הדור הרביעי של המערכת המיוצר כיום.

עמירם אש, ראש מנהל מערכות אופטיות ברפאל, אומר כי המערכת נבנתה כך שיהיה קל לשדרג את יכולותיה וזה נעשה עכשיו. אש גילה כי מתוך שמונה לקוחות זרים שרכשו את המערכת, שלושה כבר משדרגים אותה. "אנחנו צופים לעוד חוזי שדרוג בזמן הקרוב" אמר.

הרקלייט הינה מערכת מודיעין טקטי המיועדת להתמודד עם אתגרי שדה הקרב המודרני, המאופיין ברמת דינאמיות גבוהה, ריבוי מטרות נעות בשטחים גדולים ופעילות בכל מזג אוויר. המערכת מותקנת על כנף המטוס ומספקת תמונה של השטח מעליו טס המטוס וזאת בתנאי יום ולילה. הסריקה המהירה מאפשרת לטייס לאתר במהירות מטרות כדי לתקוף אותן.

המערכת היא נגזרת של מערכת הלייטנינג של רפאל שהיא מערכת מודיעין ורכישת מטרות. מעל אלף מערכות כאלה נמכרו בעולם וכיום מתכוננת רפאל לתחרות בקוריאה הדרומית. גם שם תתמודד הלייטנינג מול מערכת ה"סנייפר" של לוקהיד מרטין. חברת נורטרופ גראמאן האמריקאית היא השותפה של רפאל בשיווק מערכות הלייטנינג. בחלק מהמדינות הן מגישות הצעות משותפות. באחרות רפאל פועלת לבדה.

You might be interested also

The Iron Dome System. Credit: Rafael’s Spokesperson’s Office

Rafael Ends 2023 With Record NIS 14 Billion in Sales

The company also saw a net profit of NIS 588 million and a record in new orders, amounting to NIS 30 billion. It has been working intensively during the ongoing Swords of Iron War