התקדמות לקראת חוק גיוס?

עקרונות ועדת פלסנר לשיוויון בנטל אושר על ידי סיעת הליכוד, וראש הממשלה הודיע כי השר יעלון ישמש כנציג הממשלה בוועדת השרים לניסוח חוק הגיוס החדש
רה"מ נתניהו (צילום: לשכת העיתונות הממשלתית)

השר משה (בוגי) יעלון יהיה נציג הממשלה לצוות שינסח את החוק החדש לגיוס לכלל האוכלוסייה, שמטרתו להחליף את חוק טל שתוקפו יפוג בתחילת אוגוסט.

ראש הממשלה הודיע על החלטתו בישיבת סיעת הליכוד הבוקר שהתכנסה לדון במסקנות ועדת פלסנר לשיוויון הנטל, שפורסמו בשבוע שעבר. כזכור, הוועדה המליצה להתחיל בגיוס של אוכלוסייה חרדית באופן מיידי, ולהטיל קנסות אישיים על אלו שיבחרו להשתמט משירות צבאי או לאומי. חברי הסיעה אישרו עקרונית את מסקנות הוועדה, אולם החליטו כי על חובת השירות לחול גם על האזרחים הערבים בישראל (זאת בניגוד לוועדה שקבעה כי יש לבחון את הנושא בנפרד). 

בפתח הדיון אמר נתניהו כי "החוק החדש חייב לשנות את המציאות, להגדיל בהדרגה את מספר המשרתים, ולהיעשות באחריות כדי לשמור על אחדות העם. אני מבין היטב את המשרתים ובני משפחותיהם. כולם צריכים לשאת בנטל. אנו ניתן תמריצים חיוביים למשרתים ותמריצים שליליים למשתמטים. המשתמט לא יקבל כמו המשרת. אנחנו עושים את זה 64 שנים אחרי שהנושא לא טופל כנדרש. זהו שינוי היסטורי".

אמש הפגינו כ-20 אלף איש בתל אביב במחאה על פירוק ועדת פלסנר ועל כך שנושא השיווין בנטל עדיין לא הגיע לפיתרון שיספק את כל הצדדים. בעצרת נאם ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין שקרא לגיוס כלל האוכלוסייה. גם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי הגיע למקום והביע את תמיכתו במאבק.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית