שוק רכיבי אבטחת מידע משובצים לסלולאר צפוי לגדול לשווי של 1.9 מיליארד דולר

מחקר של חברת ABI קובע שעד 2017 יגדל שוק רכיבי החומרה לתחום אבטחת המידע במאות אחוזים
[מקור תמונה: en.wikipedia.org]

שוק אבטחת מידע מבוססת חומרה במכשירים סלולאריים צפוי לגדול לשווי של 1.9 מיליארד דולר בשנת 2017, כך קובע דו"ח של חברת המחקר ABI. עוד מגלה הדו"ח כי החומרה הופכת להיות מרכיב משמעותי בתעשיית אבטחת המידע למכשירים הניידים כולל סמארטפונים ואחרים.

מכשירי הבלאקברי למשל, אותם מייצרת חברת RIM , משכו את תשומת לבם של הבנקאים בוול סטריט בשל הצורך של התעשייה הפיננסית ברמות גבוהות של אבטחת מידע וביטחון, יחד עם הנוחות של השימוש הנייד. הרבה דיבורים בענף הטלפונים הניידים מתמקדים סביב תוכנות אבטחה לזיהוי ומניעה של התקפות, אבל מעט מאוד נאמר על חומרה משובצת (Embedded) שתוטמע בטלפון ותשמש לצורך אבטחת המידע.

שוק החומרה המשובצת לאבטחת מידע במכשירים סלולריים מוערך השנה בשווי של כ-430 מליון דולר, כאשר הוא צפוי לגדול בחמש שנים הקרובות לשווי של 1.9 מיליארד דולר עד 2017. החלק הארי של השוק מיוחס לשבבי אבטחה משובצים כגון ה-TrustZone של ARM ופתרונות אבטחה של חברות מוליכים למחצה אחרות. הכנסות שהופקו על ידי רכיבים מאובטחים עבור תקשורת שדה קרוב (NFC) וחיישנים ביומטריים נלקחו גם הן בחשבון הכולל של שווי השוק, אם כי מדובר על חלק קטן יחסית לעומת שבבי אבטחת מידע משובצים. עם זאת, מגמה זו צפוייה להשתנות בשנתיים הקרובות.

"המניעים העיקריים לשבבי אבטחת מידע משובצים הם גידול בביקושים של עסקאות תשלום באמצעות מכשירים ניידים, ניהול זכויות דיגיטליות, הגנה על הארגון ובקרת גישה למכשיר", אומר יהושע פלוד, אנליסט בכיר לתחום ההתקנים, היישומים והתוכן בחברת ABI. "בנוסף, חברות מוליכים למחצה יוסיפו תכונות אבטחה נוספות לטכנולוגיית ה-TrustZone של ARM, כמו למשל אפשרויות אבטחה מתקדמות עבור תוכן או הגנה על פלטפורמה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית