מפקד חדש בשיריון

תא"ל עופר צפריר נכנס לתפקידו כקצין שיריון ראשי. קודמו בתפקיד, תא"ל יגאל סלוביק, יכהן כראש חטיבת כוח האדם במז"י
טקס החילופים (צילום: גבי יפה, מקשנ"ר)

חיל השיריון קיבל אמש מפקד חדש. תא"ל עופר צפריר נכנס לתפקידו בטקס בלטרון. כחלק מתקפדיו החדש צפריר יהיה אחראי על בניין הכוח בכל מערך הטנקים בצה"ל. הוא מחליף את תא"ל יגאל סלוביק שיכהן כראש חטיבת כוח האדם במז"י.

מפקד זרוע היבשה, האלוף שלמה (סמי) תורג'מן, אמר בטקס כי "רוח התקופה ומקומנו בין העמים מחייבים אותך לשמור על ערנות ודריכות תמידית. חיל השריון נמצא במקום מתקדם ומוכן למלחמה הבאה". על פי אתר צה"ל, האלוף התייחס לפעילות הענפה לחיזוק חיל השריון שהתקיימה בתקופתו של תא"ל סלוביק.

קצין השריון הראשי היוצא, תא"ל יגאל סלוביק, אמר בטקס כי "בין המלחמות, ולקראת התוכנית הרב שנתית (תר"ש) הבאה, יש דיונים על החשיבות של החייל. לי אין ספק שהתמרון היבשתי שמבוסס על חיל השריון הוא שביכולתו להכריע את המלחמה - שיריון מתקדם ומיומן, על שרידות הפלדה שלו, הנחישות שבלוחמה ומערכות ההגנה המתקדמות, הוא המפתח. נבנה לקראת המלחמה הבאה חיל שריון כשיר ומיומן- למול האתגרים הבאים לפנינו, ולקראת אלו שעדיין לא ניתן לראות".

תא"ל צפריר אמר כי "עלינו להמשיך לשפר את הטנקים, לשכלל את האמל"ח. אתגרים רבים מזמין האויב שמשתנה לנגד עינינו, וזה מחייב להכין את ההווה לעתיד שבו ידינו תמיד תהיה על העליונה. נעצב חייל לוחמני שיהווה את חוד החנית מתוך תחושת שליחות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית