רוסיה במאמץ להקים מרכז פיתוח צבאי

במוסקבה מתאמצים לחתום על הסכמי רכש צבאיים עם ישראל, שיכללו העברת מידע, בעיקר בתחום ייצור מל"טים
רה"מ נתניהו ונשיא רוסיה פוטין בישראל (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

רוסיה מאיצה את מאמציה לחתום על הסכמי רכש נוספים בתחומים צבאיים עם ישראל, זאת לקראת הקמת מרכז פיתוח צבאי מתקדם, דוגמת DARPA בארה"ב. למערכת ישראל דיפנס נודע כי מוסקבה עושה מאמץ לחתום על הסכמים הכוללים העברת טכנולוגיה במסגרתם.

על פי הידוע נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הוא שהורה על הקמת המרכז, בגלל ההבנה שרוסיה מפגרת בכמה תחומים, בעוד שסין שועטת קדימה. המרכז יוקם באתר שכבר נבחר ויופעל במהירות. הכוונה היא להיכנס לפיתוח של טכנולוגיות צבאיות ועתידיות בכמה תחומים.

הנושא עלה במהלך ביקורו של פוטין בישראל בשבוע שעבר, ומקורות באירופה מוסרים כי יש הבנות לביצוע עסקאות רכש צבאי נוספות, שכאמור יכללו העברת טכנולוגיה. במסגרת עיסקאות המל"טים עם התעשייה האווירית סוכם על העברת מידע לרוסים, בעיקר לצורך הקמת מפעל מל"טים.

בישראל יש לא מעטים המתנגדים להעברת המידע, אולם התומכים במהלך אומרים כי להעברת המידע בצורה מבוקרת יש יתרונות רבים. הרוסים זיהו כי בכמה תחומים, כמו מל"טים, ישראל מתקדמת מאוד ולכן הם מבקשים את הגדלת שיתוף הפעולה.

בשבוע שעבר דווח באתר ישראל דיפנס כי רוסיה וישראל צפויות לפתח סוג של מל"ט מתקדם שיתאים לצרכים המבצעיים הרוסיים. סגן ראש ממשלת רוסיה דמיטרי רוגוזין, הביע לאחרונה את שביעות רצונו משיתוף הפעולה הרוסי - ישראלי בתחום המל"טים ומקורות המקורבים לנושא אמרו כי שיתוף הפעולה המתהווה הוא חלק מ"הבנה אסטרטגית" גדולה המשרתת את שני הצדדים במגוון רחב של נושאים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית