רפאל מציגה מערכת שו"ב חדשה

מערכת ה-MIC4AD הראשונה בתחומה בעולם, מאחדת את עולם ההגנ"א כולל את העולם הבליסטי בתמונה אחודה
מערכת MIC4AD (צילום: רפאל)

רפאל חנכה לאחרונה את קרון השו"ב (שליטה ובקרה) המתקדם של מערכת ה-MIC4AD - Modular Integrated C4I Air & Missile Defense. מערכת השו"ב מהווה פתרון משולב בתחום ההגנה האווירית, המספק מענה אחוד לשליטה ולבקרה בכלל מערכות היירוט שבזירת הלחימה.

מערכת MIC4AD מייצרת בזמן-אמת תמונת שמיים אחודה ורציפה של כלל האיומים ומספקת את המידע הנדרש להחלטה איזה מענה להפעיל כנגד האיום. לרפאל מגוון פתרונות בתחום ההגנה האווירית כגון "ספיידר", "כיפת ברזל" ו"שרביט קסמים" הנמצאת עדיין בפיתוח. המערכת משמשת לתיאום מלא בין מערכות יירוט אלה לבין כלי הטיס הפועלים בתווך האווירי המשותף, וזאת גם על מנת למנוע פגיעה בכלי טיס ידידותיים. המערכת פותחה בשיתוף עם חברת mPrest , אחת מחברות-הבת של רפאל.

מאיר ב'-ש', מנהל שיווק שו"ב במינהלת אוויר-אוויר והגנה אווירית וממפתחי המערכת, מסביר כי בשדה הקרב הנוכחי והעתידי תמונת השמיים מורכבת מאוד. זאת בשל מגוון האיומים הרב (רקטות, טילים בליסטיים וכלי טיס) והצורך לתאם בינם לבין מגוון הפתרונות הנמצאים הן על הקרקע במערכות הגנ"א והן באוויר (מטוסי יירוט, המצוידים בטילי אוויר-אוויר כגון "פיתון" ו"דרבי", או מסוקים). "האיומים שמולם אנו ניצבים הם אמיתיים ורבים. מערכת MIC4AD מאפשרת לבחור את הפתרון המיטבי לכל איום. אם מערכות השו"ב האוויריות פועלות כיום בנפרד זו מזו ובאופן עצמאי, הרי שמערכת MIC4AD, שהיא הראשונה בתחומה בעולם, מאחדת למעשה את עולם ההגנ"א, כולל את העולם הבליסטי, בתמונה אחודה המונעת כפילות, חוסר סינכרון, חוסר יעילות ובזבוז אמצעים, וכמובן סיכון לכוחותינו", מבהיר מאיר.

מערכת MIC4AD ניתנת לשילוב עם מערכות הגנה אוויריות אחרות. תשתיות התוכנה המתקדמת שלה מבצעות שיוך ותיאום של המידע המתקבל ממספר רב של מקורות, לרבות מכ"מים, חישנים אלקטרואופטיים ועוד. מידע זה מועבר, על פי דרישות המשתמש, לדרגי פיקוד וקבלת החלטות שונים, החל מהרמה הטקטית והרמה אזורית ועד לרמה הלאומית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית