אלגוריתם ב-10,000 דולר

מרכז המצוינות של EMC ישראל מכריז על תחרות הביג דאטה הראשונה מסוגה בארץ ל Data Scientists – מדעני נתונים
ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המצוינות של EMC ישראל

מרכז המצוינות של EMC ישראל מכריז היום על פתיחת תחרות ה- Big Data הראשונה מסוגה בארץ ל- Data Scientists (מדעני נתונים) . התחרות, הנושאת פרס כספי בסך עשרת אלפים דולר, פתוחה לכל קהיליית מדעני הנתונים באמצעות אתר האינטרנט Kaggle.com עד הראשון באוגוסט 2012. התחרות תגובה בקמפיין פרסום ושילוט חוצות באוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ, על מנת לעודד סטודנטים לקחת בחלק בתחרות.

מטרת התחרות, הפתוחה ליחידים, קבוצות (עד חמישה איש) וסטארטאפים, אשר יזם ומוביל מרכז המצוינות, היא להגדיל את המודעות בתעשייה המקומית לתחום ה- Big Data בכלל ולתחום העיסוק של מדעני הנתונים בפרט. בנוסף, התחרות עתידה לתרום לתעשייה עם פרסומם של אלגוריתמים חדשניים. EMC ישראל קוראת לכל בעל רקע וניסיון ב-machine learning , מדעי המתמטיקה, הסטטיסטיקה והמחשב, כלכלה ופיסיקה או כל אחד אחר, לנסות מזלו בפתרון האתגר שיחכה לו באתר.

המתחרים יקבלו בסיס נתונים אמתי מתוך קוד מקור פתוח של מאות אלפי קבצים ויוצג להם אתגר המבוסס על זיהוי אוטומטי של תכנים, במטרה לפצח את האלגוריתם האידיאלי. ועדת השיפוט אשר תפקח על התחרות ותבחר בזוכה על פי קריטריונים קבועים מראש, כוללת שלושה מומחים בתחום מדע הנתונים ממרכז המצוינות של EMC בישראל ונציג מהאקדמיה בתחום machine learning.

"EMC ישראל מבקשת להגדיל את המודעות לקריטיות הטיפול בביג דאטה ולחשיבות המקצוע העוסק בניתוח של כמויות נתונים עצומות. בישראל קיים פוטנציאל רב לפיתוח טכנולוגיות שנועדו להתמודד עם אתגרי הביג דאטה ולהון אנושי שמסוגל לתת מענה לאתגרים הללו, בארגונים שמתמודדים עם היקפים עצומים של נתונים. אנו מקווים שהתחרות תעיד על היכולות הקיימות בשוק הישראלי ועל חשיבות הטיפול בביג דאטה הארגוני כערוץ לפתרון אתגרים עסקיים ושיווקיים מורכבים", אמרה ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המצוינות של EMC ישראל.

הגידול העצום בכמות הנתונים הדיגיטליים הנוצרים על-ידי חיישנים ניידים, מערכות עיקוב, הדמיה רפואית, רשתות חכמות, טלפונים ניידים ומדיה חברתית – בשילוב עם כלים חדשים לניתוח כל הנתונים הללו – יוצרים הזדמנות להפיק ערך ותובנות חשובות מהמידע הרב. הביג דאטה או "ים הנתונים", הופך למציאות וארגונים רבים מתמקדים יותר ויותר בשאלה כיצד להפיק ממנו ערך. לנוכח מגמה זו, גדל בענף ה-IT בשנה האחרונה הביקוש לזן חדש של אנשי מקצוע הנקראים מדעני נתונים. אלו מסוגלים לגשת לנתונים באמצעות כלים רלוונטיים ולנסח את התובנות הללו, אשר יאפשרו לעסקים לשפר את התחרותיות והחדשנות שלהם.

Kaggle.com היא פלטפורמה חדשנית למיקור חוץ של סטטיסטיקה ואנליזה. ארגונים, ממשלות וחוקרים מציגים בפלטפורמה זו בסיסי נתונים ובעיות, ומדעני הנתונים המובילים בעולם מתחרים על מציאת הפתרון הטוב ביותר. בסופה של התחרות, יוזם התחרות משלם פרס כספי תמורת הקניין הרוחני העומד מאחורי המודל הזוכה. Kaggle.com מהווה גם מקום מפגש, החלפת מידע ושיתוף פעולה עבור מדעני נתונים מיותר ממאה מדינות ומאתיים אוניברסיטאות ברחבי העולם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית