סיימו להטמיע את "מעיל רוח"

חטיבה 401 של חיל השריון השלימה הצטיידות מלאה במערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח"
צילום: דובר צה"ל

חטיבה 401 של חיל השריון, חטיבת הטנקים בצה"ל המטמיעה את "מעיל רוח", סיימה להטמיע את מערכת ההגנה האקטיבית לזיהוי והשמדת טילים נגד טנקים מתוצרת רפאל, בכל הטנקים בחטיבה.

החטיבה, המחזיקה ברשותה מספר גדודי טנקים מסוג המתקדם מרכבה סימן 4, בנוסף על כוחות הנדסה, השלימה בחודש האחרון מערך אימונים מאסיבי שכלל שיתופי פעולה עם יחידות אחרות, על בסיס הפלטפורמות המתקדמות שקיימות בחטיבה.

האימונים האינטנסיביים התקיימו במתארים שונים. לוחמי השריון נאלצו להילחם עם אויב לא ידוע, תוך יישום תפיסה חדשה הבלעדית לחטיבה - "האיום הכדורי”. על פי תפיסה זו, שדה הקרב המודרני מציב אתגרים חדשים - אין קו חזית ברור, והלחימה מתנהלת במעין עיגול.

לדברי מפקד החטיבה, אל"ם עינב שלו “כל התרחישים תרגלו התמודדות עם אויב שהוא 'דני-דין', שלא קיים, לא מוצאים אותו. היכולות של האויב השתפרו. כחלק מתהליך התעצמות החטיבה, אני מבין את גודל האחריות שלנו להגיע עמוק יותר מכל חטיבה אחרת, במקומות בהם אחרים ייפגעו. כל זה משפיע בהיבט שאנחנו יכולים לדרוש מהיחידות שלנו יותר, זאת כדי שבעתיד נצליח להגיע עמוק יותר ורחוק יותר בפחות זמן. הפלטפורמות שבידנו לא מונעות פגיעה, אבל בהחלט מצמצמות אותה. כל זה משפיע בסופו של דבר על ההצלחה בפגיעה באויב".


הכתבה התפרסמה לראשונה באתר צה"ל

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית