בינת תקים דאטה סנטר בירושלים

על פי סקר מנמ"רים שערכה החברה, מסתבר כי בתחום הדאטה סנטר ל- 56% מהארגונים אין מענה מספק בתחום הגיבוי.
יהודה זיסאפל, יו"ר קבוצת רד-בינת (צילום:יח"צ)

במפגש עיתונאים שהתקיים לפני כשבועיים במסגרת כנס בינת אקספו, בהשתתפות יהודה זיסאפל יו"ר קבוצת רד-בינת ואלון בן צור מנכ"ל בינת תקשורת, נמסר לראשונה כי במהלך שנת 2013 תקים הקבוצה בירושלים, באזור הר חוצבים, דאטה סנטר שישתרע על פני אלפי מ"ר, בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים. הדאטה סנטר ייתן מענה לארגונים הזקוקים לשירותי אירוח בכלל ולשירותי ענן בפרט, החסרים כיום בשוק.

בן צור התייחס לפעילות העסקית של קבוצת רד בינת בשנת 2011, וציין כי מכירות הקבוצה חצו את הארבעה מיליארד ₪, ובכך גדלו המכירות ב-20% לעומת שנת 2010. בתוך כך, היקף המכירות של קבוצת בינת ב 2011, נאמד במיליארד ₪. מנועי הצמיחה שהניעו את מכירות קבוצת בינת ב 2011, כוללים את תחומי האלחוט – עם גידול של 80% במכירות, אבטחת המידע – עם גידול של יותר מ 30% ו OEM עם גידול של יותר מ 20%. כמו כן, הגדילה הקבוצה ב 2011 משמעותית את פעילותה בשוק הבינלאומי, במגזרי הביטחון והאלחוט.

במהלך המפגש נחשפו לראשונה ממצאי סקר שביצעה בינת בקרב מנמ"רים ב 80 ארגונים מובילים במשק, אשר בחן את עמדותיהם בנושאים דאטה סנטר, ניידות, אבטחה, ענן ושיתופיות (באמצעות וידיאו ארגוני). ממצאים מרכזיים שעלו מהסקר: בתחום האבטחה , רק 27% מכלל המנמ"רים שמיישמים ניידות ארגונית – מגנים על אמצעים אלו; 90% מהמנמ"רים הנסקרים מגנים על ארגונם מפני התקפות חיצוניות ואילו רק 18% מגנים על הארגון מפני מתקפות פנימיות. בתחום הניידות, כל הנסקרים מתכוונים ליישם ניידות ארגונית, בעוד 60% מתכוונים ליישם אפליקציות מתקדמות. בתחום השיתופיות - 64% מהארגונים מתכוונים ליישם פתרונות וידאו לטובת יישומים עסקיים. בתחום הדאטה סנטר מסתבר כי ל- 56% מהארגונים אין מענה מספק בתחום הגיבוי.

בתחום הענן הפרטי, נראה כי רוב המנמ"רים מאלו שכבר פועלים בענן או אלו המתעתדים לעבור לענן, עושים זאת בעיקר כדי לקבל שירותי גיבוי והתאוששות מאסון. 28% מהנשאלים העידו כי הם מתכוונים ליישם תשתית ענן פרטי השנה ורק 12% ענו כי הם מיישמים תשתית ענן פרטי בצורה מלאה.

אלון בן צור הזכיר את הפרויקט עבור שירות בתי הסוהר , של התקנת מערכת טלפוניה מתוחכמת ב 33 בתי כלא ברחבי הארץ. הפרויקט מבוצע וממומן באופן מלא על ידי בינת אשר הכנסותיה יגיעו מפעימות המונה של כל אסיר. במקום כרטיסי טלכרד, תהיה מערכת זיהוי ובילינג אוטומטית לכל אסיר. בשלב ראשון מדובר על התקנה של 2000 מכשירי טלפון. כספק השירות בפרויקט נבחרה חברת הוט. עוד דיבר בן צור על עיר הבה"דים שחברת בינת נבחרה לעשות בו את תכנון מערכות המחשוב והיא גם תהיה הבעלים של הציוד במודל BOT במהלך שש השנים הראשונות.

יהודה זיסאפל, יו"ר קבוצת רד-בינת, אמר במפגש העיתונאים כי תעשיית ההייטק, קטר הכלכלה הישראלית, נמצאת בקיפאון והסיבה היא היעדר השקעה במהנדסים ומדענים בשנים האחרונות וכתוצאה מכך מחסור בכוח אדם איכותי בשוק.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית