הבוגרים החדשים של קורס הטיס

ביום חמישי הקרוב ייערך טקס סיום קורס טיס. אתר חיל האוויר מפרסם פרטים על הבוגרים החדשים (והבוגרות)
בוגרות קורס הטיס 164. צילום: דו"צ

אז מי הם הטייסים החדשים של חיל-האוויר?

אתר חיל האוויר מפרסם את הנתונים על בוגרי קורס הטיס מספר 164, שיקבלו כנפי טיסה ביום חיל האוויר, שיצויין ביום חמישי הקרוב. בין הבוגרים גם שתי נווטות.

עירוניים: בקורס הטיס הנוכחי מסתמן רוב עירוני. 65% מהבוגרים גדלו בעיר, אחוז כפול מבוגרי קורס-הטיס הקודם. 14% הגיעו מיישובים קהילתיים, 9% באו ממועצות מקומיות, ואילו המושבים והקיבוצים שלחו כל אחד 6%. שלושה מתגוררים בשוהם.

תושבי המרכז: פרח הטיס הצפוני ביותר מתגורר ביישוב רקפת בגליל. את הדרך הארוכה לבסיס חצרים הוא עושה לצד 23% מהבוגרים האחרים המגיעים מצפון הארץ. לעומתו, פרח הטיס הדרומי ביותר מתגורר באילת, ואיתו בדרום עוד 15% מהבוגרים. רוב הבוגרים, 62%, מתגוררים במרכז.

חילוניים: בגזרת הדת, 79% מפרחי הטיס מגדירים עצמם כחילוניים, 12% כמסורתיים ו-9% דתיים.

ילדי סנדוויץ': בקורס הזה, ילדי הסנדוויץ' גנבו את הבכורה. 50% מבוגרי הקורס הם הבנים האמצעיים, ואילו הבכורים מהווים רק 32% מהבוגרים, 18% הנותרים הם בני הזקונים.

מנגנים: קורס 164 יכול להקים את להקת חיל-האוויר הבאה. בין בוגרי הקורס יש גיטריסט, סקסופוניסט, פסנתרן ונגן חלילית. בטח תופתעו לגלות ששלושה מהם ממערך הקרב.

ספורטאים: מדובר בקורס ספורטיבי במיוחד. שלושה שחקני טניס, שחקן הוקי קרח שייצג את נבחרת ישראל באליפות העולם ונווטת קרב שכיהנה במשך עשר שנים כאלופת הארץ באגרוף יקבלו כנפיים.

ריאליים: 56% מבוגרי קורס למדו בתיכון במגמה ריאלית, ו-35% למדו במסלול משולב, ריאלי-הומאני. רק 9% למדו במגמה הומאנית בלבד.

בוגרי תואר בכלכלה: מאוחר יותר, באקדמיה, מקצוע הלימוד הכי פופולארי היה כלכלה וניהול - 47% מהבוגרים בחרו בו. 21% למדו ניהול מערכות מידע, 20% למדו למדו מחשבים ומתמטיקה ורק 6% בחרו בפוליטיקה וממשל. אגב, 6% מהבוגרים סיימו תואר ראשון כבר בתיכון.

פרחי טיס הגיעו מכל קצוות תבל כדי לסיים את קורס הטיס: בריטניה, רוסיה, ארה"ב. 12% מהבוגרים כלל לא נולדו בארץ, ואילו אחרים התגוררו בחו"ל לתקופה מסוימת - שניים מהם אפילו גרו באותה שכונה במרילנד שבארה"ב!

למרות הרוב הריאלי, מסתבר שבשביל להיות טייס לא חייבים להיות מתמטיקאים: 6% מהבוגרים למדו בתיכון אומנות, ובוגר אחד התגייס ללא בגרות במתמטיקה. בקורס הוא החליט להפוך את היוצרות, ולא רק שהשלים את הבגרות, אלא גם סיים תואר במתמטיקה ובמדעי המחשב.

על תקן הנתון המפתיע: רק 39% מבוגרי הקורס היו חברי תנועות נוער. כמעט מחציתם, אגב, היו בצופים. 15% מהבוגרים התנדבו לשנת שירות לפני הגיוס, ו-9% השתתפו במכינה קדם צבאית.

29% מהאמהות מחזיקות, כמיטב המסורת, במשרת ההוראה, אך רוב האמהות מחזיקות במקצועות אחרים. 26% מהאבות הם מהנדסים ולמקצועות ההוראה, החקלאות והתעופה יש נציגות של 3%.

רוב הבוגרים הם בני 21 והמבוגר ביותר הוא בן 25.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית