החלטה עקרונית לחדש את פרויקט ה"מל"ט אירופאי"

נראה כי גרמניה וצרפת מתכוונות לחדש את פיתוח מל"ט ה"טלריון", דבר שמקטין את הסיכויים למכירת מל"טי ההרון טי. פי של תע"א
מל"ט מדגם "טלריון"

צרפת וגרמניה החליטו, לפחות עקרונית, לחדש את פרויקט המל"ט המתקדם מדגם "טלריון". במידה וההחלטה תמומש הדבר עלול לפגוע בסיכויי הייצוא של המל"ט הגדול מדגם ה"הרון טי.פי" מתוצרת התעשייה האווירית לשתי מדינות אלה.

אחרי שבוטלה התכנית צרפתית - גרמנית לבנות את ה"טלריון" החליטה צרפת לרכוש את ההרון טי.פי. גם גרמניה שקלה לרכוש אותו. אולם כעת, בעקבות הבחירות שנערכו לאחרונה במדינה, צרפת בדקה מחדש את מדיניות ההצטיידות שלה בכלי טיס לא מאוישים גם בניסיון לנסות ליזום תכנית כלל אירופאית.

כפי שדווח בישראל דיפנס, אחרי שתאגיד EADS הארופאי החליט להקטין בצורה משמעותית את השקעותיו בפיתוח ה"טלריון" טרם הבחירות בצרפת, נראה היה שהסיכויים למכירת מערכות מל"ט מתוצרת ישראל למדינות באירופה גדלו בצורה ניכרת. כמה מדינות אירופאיות כבר רכשו מל"טים ישראלים מתוצרת התעשייה האווירית ואלביט מערכות, כשגם צרפת וגרמניה מפעילות מל"טים ישראלים וכן הפרויקט הבריטי "ווצ'קיפר" מבוסס על המלט מדגם הרמס-450 של אלביט מערכות.

אולם, עתה כאמור התקבלה באופן עקרוני החלטה לחדש את פרויקט ה"טלריון" שנחשב ל"מלט אירופאי". מספר מדינות אירופאיות ששלחו כוחות לאפגניסטן למדו את היכולות של מל"טים המופעלים שם ונראה כי גם זה יעורר את השוק ויביא להשקעות גדולות במל"טים אירופאיים מדגמים שונים, מה שמקטין את הסיכויים למכירת ההרון טי.פי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית