ה-CIA מפקח על העברת נשק מטורקיה למורדים הסורים

ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי הסי.איי.אי מסייע בהעברת הנשק לכוחות המורדים בסוריה ופועל למנוע העברת נשק גם לידי חמושים שמזוהים עם אל-קאעידה
צילום: AP

עיתון ה"ניו יורק טיימס" מדווח היום כי במסגרת מאמץ טורקי להעביר נשק לכוחות המורדים בסוריה, פועלים בדרום טורקיה גם מספר סוכנים של סוכנות הביון האמריקאית (CIA) באופן חשאי ומסייעים להחליט לאילו ארגוני מורדים להעביר נשק. העיתון מסתמך על גורמים אמריקניים רשמיים וקציני מודיעין ממדינות ערב.

מדובר בעיקר ברובים אוטומטיים, מטולי רימונים ורקטות וטילי נ"ט שמועברים דרך הגבול הטורקי באמצעות רשת חשאית של מתווכים, בהם אנשי "האחים המוסלמים" בסוריה. המימון וכלי הנשק ממומנים על ידי טורקיה, סעודיה וקטאר.

הממשל האמריקאי טען כי אמריקה אינה מספקת נשק למורדים הסורים, אולם גורם אמריקני בכיר סיפר לעיתון כי סוכני ה- CIA שוהים בטורקיה, גם כדי למנוע זליגת נשק ללוחמים שמזוהים עם ארגון אל-קאעידה או ארגוני טרור אחרים. 

בתוך כך, רשת אלערביה פרסמה השבוע כי לוויינים אמריקאיים ובריטיים מנטרים את תנועת כוחות המשטר בסוריה ומעבירים אותן למפקדי האופוזיציה באמצעות ה-CIA ושירות הביטחון הבריטי אם איי 6.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית