"עמדות נשק יהיו תחום היצוא העיקרי בשנים הקרובות"

גיורא כץ, סמנכ"ל רפאל וראש מנהל ההגנה בחברה אומר כי עמדות הנשק של רפאל מעוררות עניין בקרב צבאות וכוחות ביטחון בעולם. "זה תחום שנעשה בו עסקים טובים"
עמדת הנשק "מיני-סמסון" של רפאל

תחום עמדות הנשק המופעלות מרחוק יהיה התחום המרכזי בפעילות היצוא של רפאל בשנים הקרובות. "גם בעקבות הפגישות שקיימנו בתערוכת יורוסאטורי אני יודע כי זה תחום בו נעשה עסקים טובים, כי יש לנו את המוצרים הכי טובים" אמר לישראל דיפנס גיורא כץ, סמנכ"ל רפאל וראש מנהל ההגנה של החברה.

רפאל חשפה בתערוכת יורוסאטורי שני דגמים חדשים של עמדות נשק - עמדת נשק חדישה שאת כלי הנשק המותקנים עליה ניתן לטעון מתוך תא הלחימה של הנגמ"ש עליו היא מותקנת, ועמדת נשק המותאמת למקלע כבד בקוטר 14.5 מ"מ מתוצרת מזרח אירופה.

עד כה, כל עמדות הנשק חייבו הוצאה של חלק מהגוף מתא הלחימה כדי לטעון מחדש את כלי הנשק או לצורך תחזוקה. בעמדה החדשה לטעינה מתוך הנגמ"ש יש שימוש במחסנית עגולה שניתן לחדש את מלאי התחמושת בה מתוך הכלי. טעינה זו מאפשרת ירי ללא הפסקה כמעט ולא מסכנת את אנשי הצוות.

רפאל פיתחה גם עמדה עליה ניתן להתקין אמצעי אל הרג כמו מכשירי קול בתדר גבוה, גז מדמיע וכדומה. לדברי גיורא כץ, עמדות הנשק המאפשרות לאנשי הצוות של הרכב המוגן לא לחשוף עצמם, מעוררות ענין גם בקרב צבאות וגם בקרב כוחות שעוסקים במשימות בטחון מסוגים שונים. "זה פשוט פתרון טוב מאוד לכוחות אלה" אמר כץ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית