רק תחנה בדרך למאדים

רכב הירח שפותח על ידי חברת נפטק הקנדית המבוסס על טכנולוגיות האמסטף של תעשיות רכב רובוטי מנצרת עלית ישמש את נאס"א במשימה על הירח
צילום: תעשיות רכב רובוטי

רכב הירח Artemis Jr שפיתחה חברת נפטק הקנדית המבוסס על טכנולוגיות של האמסטף של תעשיות רכב רובוטי מנצרת עלית, שבה שותפים גם גורמים קנדיים ודרום קוריאניים, צפוי לקחת חלק במשימות עתידיות של סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) ומשימות בשיתוף סוכנות החלל האירופית.

בשבוע האחרון סוכנות החלל הקנדית הציגה בפני נאס"א את הרכב, שמיועד לסייע לאסטרונאוטים למצוא מים על הירח. בין היתר, הכוונה היא שהרכב יאתר מים וחמצן על הירח, שאותם ניתן יהיה להמיר לסוג של מקור אנרגיה או דלק שישמש מעבורות חלל שיגיעו למאדים. על הרכב מותקן גם מקדח שבאמצעותו ניתן יהיה לקדוח באדמת הירח ולאתר את המים.

חברת תעשיות רכב רובוטי שמייצרת את הכרב"מ "אמסטף" הייתה אחראית לפיתוחן של מערכות הבקרה של ה- Artemis Jr ומערכות השליטה והבקרה של הרכב מהקרקע, וכן לפיתוח ולייצור חלק מהרכיבים שמותקנים ברכב הירח.

"אם אנחנו מגיעים לירח, אפשר גם להכניס אותו לגבול מצרים" אומר עמוס גורן מייסד ומנכ"ל תעשיות רכב רובוטי, שמעוניין כי רכב ה"אמסטף" ישמש להגנת גבולותיה של ישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית