ה-FAA בוחן את מטוסי ה- DA-42

גם רשות התעופה האמריקאית צפויה להמליץ על בדיקת החיבורים בכנפיים של המטוסים האוסטריים שעליהם מבוסס מל"ט הדומינטור של אירונאוטיקס

ה-FAA בוחן את מטוסי ה- DA-42

מל"ט דומינטור (צילום: אירונאוטיקס)

רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב, סמכות התעופה המובילה בעולם, שוקלת לפרסם המלצה לבדיקת הכנפיים של המטוס הדו-מנועי DA-42 מתוצרת חברת "דייאמונד" האוסטרית, אותו מטוס שעליו מתבסס המל"ט מדגם "דומינטור אקס. פי" של חברת "ארונאוטיקס".

הדבר מגיע לאחר שהמלצות דומות כבר התקבלו ברשות התעופה האירופית, לאחר שהתגלו בעיות בחיבורים שבין קורת הכנף והציפוי של הכנף. במסמכים של סוכנות התעופה האירופאית נאמר כי התקלה עלולה לגרום ל"כשל" של הכנף.

מל"ט ה"דומינטור" מבוסס על המטוס האוסטרי המאויש DA-42, והוא בנוי מחומרים מרוכבים המעניקים לו יתרונות של שרידות גבוהה, הפחתת עלויות תחזוקה ומשקל כולל נמוך, המעלים את כושר עמידותו במשימות בהם הוא משתתף. מדובר באחד המל"טים הבודדים בעולם, שפועל עם שני מנועים, שמאפשרים ייצור חשמל בהספק גבוה, המספיק להפעלת מספר מערכות במקביל. נתח השוק של מערכות מל"ט המיועדות לשכבת גובה בינונית ושהות ארוכה באוויר, כמו ה"דומינטור", הולך וגדל. לפני שנתיים חתמה חברת בואינג על מזכר הבנות עם אירונאוטיקס, לשיווק של הדומיניטור DA-42 בארצות הברית ובמדינות נוספות.

"זה לא נוגע לנו ולא משפיע על הפעילות בתחום" אומר אבי לאומי, מנכ"ל ארונאוטיקס. לדברי לאומי הבדיקות של הכנף מתייחסות למי שמפעיל את המטוס בגרסה המאוישת שלו וגם כמל"ט ומפעילי המטוסים יקבלו את ההוראות ויפעלו בהתאם, "כמקובל בכל פעם שיוצאת הנחית בטיחות מהגופים הרגולטוריים".

You might be interested also