ידלין: "תקיפה באירן רק בתמיכה גורפת של העולם"

ראש אמ"ן לשעבר שדיבר בכנס "2012 PORT2PORT" אמר שתקיפה צבאית לא תמנע את תוכנית הגרעין אלא רק תדחה אותה, ומתקפה בגיבוי מלא מצד העולם מסוגלת להביא לדחייה ארוכה יותר בתוכנית האיראנית
ידלין בכנס היום (צילום: דורון גולן)

ראש אמ"ן לשעבר, האלוף (מיל') עמוס ידלין, כיום ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, דיבר היום בכנס "2012 PORT2PORT" העוסק בנושאי סחר, לוגיסטיקה ותשתיות, ואמר כי "ישראל עשתה טעות קריטית כששמה את עצמה בראש המאבק". ידלין קרא שלא להוריד מהשולחן אף אחת מהאופציות, כולל מתקפה צבאית, אולם לבצע אותה "רק בגיבוי מלא של מדינות העולם".

לדברי ידלין מתקפה צבאית אינה יכולה למנוע את תוכנית הגרעין האיראנית, אלא רק לדחות אותה. "לפיכך, היה ומתקפה תהיה על הפרק, היא חייבת להיות לאחר קבלת תמיכה בלתי מסוייגת מצד מדינות העולם, שמסוגלות להביא לדחייה ארוכה יותר בתוכנית, עד כדי עשרות שנים. אנו צריכים לעשות כל מאמץ שלא להגיע לבחירה בין שתי האופציות הגרועות של: לתקוף או להסכין עם איראן גרעינית, אבל אנחנו צריכים להיות מספיק הוגנים כדי לבחון האם האופציה של מערכת חשאית עשתה את העבודה. היא עיכבה, אבל לא הפסיקה את תוכנית הגרענין האיראנית" אמר ידלין בכנס.

הוא הוסיף וציין כי פרט לסימני השאלה סביב האיום האיראני, גם אירועי האביב הערבי - שאמנם לא יאיימו על ישראל אך יגרמו לה להרבה אי שקט, לדבריו, וכן היחסים עם הפלשתינאים ומלחמת הסייבר, הם חלק מהאיומים האסטרטגים עימם תצטרך ישראל להתמודד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית