צה"ל מגיב ב"צעדי בלרינה"

כאשר הגוף המותקף מגיב בצורה מבישה האויב מקבל ביטחון

התקרית החמורה הבוקר בגבול מצרים סמוך לרצועת עזה הייתה צפויה. המחבלים הבינו שישראל חוששת, מהססת וזה נתן להם הרבה ביטחון. התוצאות חמורות. כח גולני הסתער והרג את המחבלים אבל זה כבר אחרי התוצאה הקשה.

 צה"ל מגיב בחודשים האחרונים על תקריות אש באזור במה שמכונה "צעדי בלרינה". זה לא שהוא לא יכול להגיב אחרת, זה לא שהוא לא רוצה. אבל הדרג המדיני, ההססן, מחכה לנסים. זה תמיד מסתיים רע וכך קרה גם הבוקר.

מי שלא מבין שרק תגובות מסיביות ואני מתכוון כאלה שלא מסכנות חיילים ישנו את המצב באזור שילך לבית ספר ללימודי המזרח התיכון. אחרי התקרית הראשונה היו צריכים מטוסים של חיל האוויר ותותחים של צה"ל להפגיז את כל מתקני החמאס בעזה כדי לגבות מחיר יקר בנפש וברכוש.

זה לא נעשה, המחבלים הבינו שישראל מקופלת, שפופה והם הגבירו את הפעילות עד לשיא (הזמני) של הבוקר.

בסוף חיילי צה"ל תמיד מטפלים באירוע אבל רק אחרי שיש הרוגים, או פצועים או נזק. ישראל איבדה את היוזמה בגבול עם עזה ואזור הטרור של סיני. ישראל מפחדת מהצל של עצמה ונותנת לתשתיות הטרור האדירות בעזה ובסיני שהן אגב אחת, לפעול כאילו אין גורם אחר באזור.

אז אני מתריע, אז אני מסביר. אז מה? בממשלה יודעים טוב יותר. "שיקולים גלובליים" קוראים לזה. אני לא רוצה לנקוט בשפה בוטה מדי אבל כך לא נוהגת מדינה עם צבא חזק, כך לא נוהגת אף מדינה שרוצה לחיות.

התיאבון בא עם האוכל. מה שהיה הבוקר מטענים וירי, יגלוש מחר או מחרתיים להתקפת רקטות מסיבית על דרום הארץ וגם מרכזה. כאשר הגוף המותקף מגיב בצורה מבישה האויב מקבל ביטחון, הרבה ביטחון. זה יעלה לנו בדמים רבים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית