חדשות השבוע בעולם הערבי

מחמאות ל"רחמנות הישראלית" מול האכזריות הסורית, משקיעים בחינוך בערב הסעודית והאם ידעתם שנסראללה נעצר בעבר באיראן? ליאור בן ארי בסקירה של אירועים קצת פחות מוכרים

מחמאה בערבון מוגבל: רשת אל-ערביה פרסמה ידיעה המשווה בין העלונים שהשליכה ישראל מעל דרום לבנון ומעל עזה במהלך הלחימה עם חיזבאללה ועם חמאס, ובין מה שהשליכו מטוסי המערכת הסורית מעל הערים והכפרים על מנת לאיים על אנשי הצבא החופשי. בידיעה נמסר כי ניתן לראות במהירות ובסלידה גדולה כי ישראל הייתה בעלונים שלה עדינה יותר ורחמנית יותר כלפי האזרחים מאשר האופן בו מתייחסת המערכת הסורית וצבאה לאזרחים הסורים. בשבוע שעבר השליך מסוק עלונים מעל דמשק ופרווריה שהאיצו במורדים הסורים למסור את נשקם ואם לא "הם יפגשו את המוות", כאשר לא ניתן לראות בעלונים אף לא מילה אחת לאזרחים על כך שהם צריכים להגן על עצמם. באל-ערביה נמסר, כי לעומת העלונים של משטר אסד בעלונים שישראל השליכה במהלך המלחמות השונות כן ניתן לראות פנייה לתושבים, לדוגמא: "אנחנו מזהירים אתכם מהישארות במקומות אשר יוצאות מהם פעילויות טרור ואנו ממליצים לכם להתכונן לעזוב את בתיכם". משפט כזה למשל, כך נכתב, לא הופיע באף עלון מהעלונים של משטר אסד.

מתחילים מהבסיס: הדוקטור עבד אלרחמן אלבראכ, ממשרד החינוך והתרבות בערב הסעודית, חשף את כניסתם של 800 בתי ספר חדשים לעבודה במהלך החודשים האחרונים. ברשת אל-ערביה נמסר כי המשרד השקיע בהכנת בתי הספר, בהכשרת הבניינים המושבים ואמצעי ההוראה ובריבוי היקף ההדרכות הניתנות למורים ולמורות לפני תחילה הלימודים. כמו כן גילה אלבראכ כי משרד החינוך והתרבות קלט השנה במסגרת העסקת המורים והמורות יותר מ-140 אלף מורים ומורות על מנת להפיק מהם תועלת בחיזוק בסיסי הפעילות החינוכית במדינה והשלמת תוכנית השינויים בבתי הספר. אל-ערביה מסרה כי בשנה שעברה המשרד פתח 600 בתי ספר חינוכיים חדשים וזאת במסגרת תוכנית להשלמת 4000 בתי ספר ממלכתיים בכל אזורי ערב הסעודית שהגיעה לסכום של 32 מיליארד ריאל.

פגז מן העבר: סעיד חג'אריאן, עוזר שר הביטחון האיראני לשעבר, ואחד מהסמלים החשובים של התנועה הרפורמיסטית כעת, גילה כי חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה הלבנוני, נעצר בעבר בשדה התעופה בטהרן כאשר הגיע לאיראן אחרי מהפכת חומייני, באשמה שכניסתו לא חוקית, כך מסרה השבוע רשת אל-ערביה. בזמן תפיסתו של נסראללה תפקד חג'אריאן כראש מחלקת המודיעין בממשלה האיראנית והיה מהראשונים שהניחו את אבני היסוד של מנגנון הביטחון האיראני לאחר המהפכה של שנת 1979 נגד השאה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית