"פיראמאל" ההודית תשקיע 20 מיליון דולר ב"בלו בירד"

בתום סבב שיחות עם יצרניות ישראליות החליטה חברת התרופות מהודו לרכוש מניות ביצרנית המל"טים הישראלית
Skylite B של בלובירד (צילום: בלובירד)

אחרי שלפני מספר ימים דיווח ישראל דיפנס על הכוונות ההודיות להשקיע בתעשיות ביטחוניות ישראליות, עכשיו זה רשמי - ענקית התרופות ההודית "פיראמאל" תרכוש חלק ממניות יצרנית המל"טים הישראלית "בלו בירד" תמורת כ-20 מליון דולר.

רק לפני מספר ימים דיווח ישראל דיפנס על כך שההודים מעוניינים להשקיע בתעשיות הביטחוניות הישראליות וכי חברת "פיראמאל" ההודית מקיימת פגישות עם כמה יצרנים ישראלים המתכננים לגשת למכרזים ביטחוניים בהודו.

בתום סבב פגישות שקיימה "פיראמאל" עם כמה יצרנים ישראלים, החליטה החברה ההודית לרכוש חלק ממניות יצרנית המל"טים הישראלית "בלו בירד". בחברה הישראלית סרבו להתייחס לדברים אבל נראה כי ההסכם הסופי ייחתם בקרוב מאוד.

ההשקעה תבוצע ככל הנראה באמצעות חברת הבת האמריקנית של חברת התרופות ההודית הענקית. כפי שנכתב כאן ל"פיראמאל" יש תכנית להקים חברה בת ביטחונית וזה עשוי להוביל להשקעות פוטנציאליות נוספות בחברות ישראליות.

המכרז ההודי המתוכנן יכלול 500 מערכות מיני ומיקרו מל"ט עם יכולת שהייה באוויר של 30 דקות לפחות ותפעול על ידי אחד או שני חיילים, והיצרנים הישראלים נערכים. לתעשייה האווירית יש עמדה חזקה מאוד במערכת הביטחון ההודית והיא תציע כנראה כמה דגמים של מיני מל"טים, וגם החברות אלביט מערכות ואירונאוטיקס מחפשות כעת שותף מקומי.

"בלו בירד" שחלק ממניותיה יירכש על ידי חברת התרופות ההודית, כבר סיכמה על הסכם שיתוף פעולה עם החברה ההודית Dynamatic.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית