טאואר-ג'אז מודיעה על פיתוח טכנולוגי חדשני

טאואר-ג'אז הודיעה היום על שיתוף עם חברת Phasor Solutions בפיתוח חדשני לשווקי החלל, התקשורת הלווינית והרדאר

טאואר-ג'אז (TSEM) הודיעה היום בשיתוף עם חברת Phasor Solutions על פיתוח וייצור טכנולוגיה חדשה עבור תקשורת תוך כדי תנועה המבוססת על פלטפורמת ה-SiGe הייחודית והמתקדמת של טאואר- ג’אז. הפיתוח החדשני מיועד לשווקי החלל, התקשורת הלווינית והרדאר ששוויים מוערך במיליארדי דולרים וזאת באמצעות תכנון ייחודי ומהפכני המהווה שיפור משמעותי לפתרונות המתחרים הקיימים בשוק.

Phasor הציגה לאחרונה טכנולוגיה המאפשרת לאמצעי תחבורה (מטוסים, אוניות או משאיות) לתקשר עם לוויינים נייחים או אנטנות העוקבות אחר לוויינים נעים, ללא חלקים נעים. מבחינה טכנית, המערכת יכולה להתאים את עצמה למקור האות הרצוי ולעקוב אחריו בזמן אמת, דבר שטרם נעשה. הטכנולוגיה המהפכנית של Phasor מבוססת על פלטפורמת ה-155GHz SiGe BiCMOS הייחודית של טאואר-ג'אז באמצעותה מייצרת החברה את שבבי המשדר-מגבר החדשניים שלה עבור פס תקשורת רחב המיועד לפלטפורמות נעות כגון רכבות, מטוסים (עם וללא טייס) וכן רכבים צבאיים.

 Phasor בחרה בטכנולוגית הסיליקון ג'רמניום (SiGe) הייחודית של טאואר- ג'אז על פני טכנולוגית גליום ארסניד (GaAs) המשמשת כיום מסורתית בתחום מערכות מכ"ם, וזאת הודות ליכולתה של טכנולוגית SiGe לעבוד בתדרים של 12 עד 15 גיגה-הרץ באינטגרציה המאפשרת הכללת מעגלים אנלוגיים ודיגיטליים על אותו שבב ובכך מאפשרת פתרון מלא על שבב יחיד. כתוצאה מכך, תהליך הייצור של טאואר- ג’אז מאפשר הקטנת מספר הרכיבים, הפחתת העלויות והמורכבות הכרוכים בהתקנים נפרדים מרובים.

שוק היעד המרכזי של Phasor הינו גישת האינטרנט האלחוטי ברכבות, שוק המוערך בכ-500 מיליון משתמשים בעולם. כמו כן, תספק החברה פתרונות עבור מערכות התקשורת הלוויינית המוטסת ואפליקציות תקשורת בתנועה אשר יפנו לשוק גדול אף יותר. "Phasor מספקת פתרון פורץ תוך שינוי תפיסה בתחום התקשורת הלוויינית. הפתרון הקיים בשוק מזה 40 שנים הינו לרוב יקר ומורכב לתפעול. אולם כיום, בעזרת התמיכה והיכולות הטכנולוגיות של השותפים שלנו, ובמיוחד אלו של טאואר-ג'אז, אנו מסוגלים לייצר שבבים בעלויות נמוכות יותר ביחס לפתרונות הקיימים היום ועם יכולות גבוהות יותר," אמר דיוויד גארוד, מנכ"ל חברת Phasor Solution" . Phasor הצליחה להשיג ציון דרך חשוב זה בעזרת תמיכת הצוות של טאואר-ג'אז ובהסתמכות על יציבות וביצועי תהליך ה- SBC18HX של החברה".

"אנו שמחים על המשך עבודתנו המשותפת עם Phasor שאפשרה לנו לקחת חלק בפרויקט חדשני זה. טכנולוגיית הסיליקון ג'רמניום המתקדמת של חברתנו מספקת אינטגרציה גבוהה וטובה יותר ובכך מאפשרת מימושן של טכנולוגיות תקשורת לוויינית תוך ייעול עלויות," אמר ד"ר מרקו רקאנלי, סמנכ"ל ומנהל חטיבות ה- RF/HPA ו-A&D בטאואר-ג'אז. " אנו מתחילים כעת בייצור המוני של השבבים על מנת לאפשר את יצור האנטנה המכילה יותר מ-20,000 שבבים. בנוסף, אנו ממשיכים להשקיע בטכנולוגיית ה-SiGe ולאחרונה הודענו על פלטפורמת ה- SBC18H3 החדשה והמתקדמת התומכת בהתקנים שמהירותם 270GHz ומאפשרת ביצועים גבוהים בדורות הבאים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית