גרטנר: יותר טאבלטים השנה

95% משוק הטאבלטים העולמי מבוסס על מעבדי ARM Cortex™

סיימון סיגרס, סגן נשיא בכיר וחבר דירקטוריון ב-ARM, מובילה בפיתוח פתרונות IP (קניין רוחני) טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה, דיבר בתערוכת Computex 2012 על האופן שבו עתידה הטכנולוגיה הניידת להניע את הדור הבא של המחשוב הנייד. סיגרס ציין גם כי יותר מ-95% משוק הטאבלטים העולמי מבוסס על מעבדי ARM Cortex™ וכי ARM מתקרבת להכרזה על הגדלת הנתח שלה בשוק טאבלטי האנדרואיד ליותר מ-50% עם יחידות העיבוד הגרפי שלה ממשפחת Mali™.

בנאום המרכזי שלו בתערוכה דיבר סיגרס על הצרכים הצפויים של מיליארד בני האדם הבאים שיתחברו לאינטרנט באמצעות התקנים ניידים, בניגוד לשימוש בטכנולוגיית PC מסורתית. הוא הדגיש גם כי עידן פוסט-PC זה כבר החל עם שפע של מוצרים חדשניים ממערכת אקולוגית נרחבת של שותפות ARM המשתמשות במומחיות שלהן בתחום הטכנולוגיות הניידות ובחופש שמקנה ארכיטקטורת ARM כדי להניע את תחום המחשוב הנייד.

גרטנר מעריכה כי ב-2012 יעמוד שוק הטאבלטים העולמי על יותר מ-118 מיליון יחידות המשקפות עלייה של 98% בהשוואה למכירות 2011 שהסתכמו ב-60 מיליון יחידות. עם יותר מ-25 מיליון טאבלטי אנדרואיד ב-2011 תגדל כמות מערכות ההפעלה ל-50-60 מיליון התקנים שיצאו לשווקים ב-2012. ב-2011 הגיעו יותר מ-30% משוק הטאבלטים מיצרניות סיניות, כאשר החדשנות המהירה במערכת האקולוגית מאיצה את האימוץ של האפשרויות החדשות.

הגידול של שוק הטאבלטים הוליד תכנונים חדשים וחדשניים ממערך נרחב של שחקניות בתעשייה והביא למהפכה בתחום המחשוב הנייד, עם טכנולוגייה ניידת במחירים נוחים המיושמת בשוק המחשוב הרווח. המודל העסקי של ARM, הכולל מערכת אקולוגית נרחבת של שותפות, והניסיון בתכנון מעבדים חסכוניים באנרגיה, הגדירו את הניסיון בתחום הנייד ואפשרו את הצמיחה בשוק חדש זה. אחד המדדים להתפתחות השוק ולמידה בה המודל העסקי של ARM מאפשר בידול הוא האופן בו השוק מתפלג כדי לספק מגוון רחב של גדלי מסכים, תוכנות ונקודות מחיר, כדי לחבר 6 מיליארד אנשים ברחבי העולם. תעשייה זו, ששוויה כיום מוערך בטריליון דולר, מונעת על-ידי המודל העסקי השיתופי של ARM ויוצרת מערכות אקולוגיות רבגוניות וחדשניות בשווקים השונים, מתחום הניידים לבית ועד הרכב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית