אפאצ'י מהדור ה-3?

בבואינג סוגרים את קו ההשבחה של מסוקי ה"אפאצ'י" ועל כן בחיל האוויר יצטרכו לחשוב על הצטיידות בדגמים המתקדמים יותר של המסוק
מסוק קרב "אפאצ'י" (צילום: ביטאון חיל האוויר)

חיל האוויר יצטרך להחליט בקרוב על רכישה של מסוקי תקיפה חדשים מדגם אפאצ'י, וזאת בגלל הסגירה המתוכננת של קו ההשבחה של חברת בואינג, יצרנית המסוק. אם יוחלט על רכישת מסוקים נוספים - הדגם שיעמוד על הפרק הוא הגרסה השלישית למסוק האפאצ'י לונגבואו.

AH-64D Longbow הוא הדגם החדיש ביותר של המסוק. יש לו מנוע חזק יותר, אוויוניקה משופרת, יכולת תקשורת רשתית משופרת וכושר תמרון גבוה לעומת גרסאות קודמות. בימים אלה מושבחים בארה"ב שלושה מסוקי אפאצ'י נוספים של חיל האוויר מדגם A 64-AH לדגם D. לאחרונה החלו טיסות הניסוי שלהם.

חיל האוויר מפעיל כיום 18 מסוקים מדגם AH-64D המכונים "שרף". חיל האוויר שקל לרכוש עוד מסוקי Longbow חדשים אבל בסופו של דבר החליט לשדרג מסוקים מהסד"כ הקיים. שלושת המסוקים מדגם A מושבחים בימים אלה במתקנים של חברת בואינג בארה"ב, והם אמורים לחזור לישראל בסוף השנה ובתחילת השנה הבאה.

כל הסימנים הם כי בואינג לא תתחייב לבצע שדרוגים נוספים כי אין לכך ביקוש ממדינות אחרות. מסוקי השרף של חיל האוויר מצוידים כמה מערכות נשק מתוצרת ישראל שאינן במסוקים המקוריים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית