הגרעין האיראני: משחק מכור מראש

הגרעין האיראני: משחק מכור מראש

איראן הבינה את העיקרון. ככל שהיא יותר מאיימת, ככל שהיא יותר עובדת על העולם בעיניים מעמדה יותר חזק. זה אפשר לה לאיים כי ישראל תחטוף מהלומה איראנית אם תהיה התערבות צבאית של המערב בסוריה.

משוואה מוזרה? ממש לא. כאשר טורקיה, חברה בכירה בנאט"ו, עושה הכל נגד הדברים הבסיסיים של הברית, כאשר העולם שותק מול מה שקורה בסוריה, יכולה טהרן לצחוק על כולם. האיראנים ממשיכים במרוץ שלהם לפצצה ואחמדינג'אד ממשיך להתראיין בכל העולם כאילו הוא שה תמים שכל העולם עושה עוול לארצו.

כנראה שזו השיטה. מי שצוחק על העולם מצליח. קוריאה הצפונית משטה בעולם, רוסיה עושה מה שבא לה ועכשיו איראן הצטרפה לחגיגה. בטהרן יש אנשים חכמים. הם הבינו שמה שקובע אלו עובדות ולא דיבורים. הסנקציות מועילות רק למדינות המערביות שהחליטו עליהן. בבירות של מדינות אלה הולכים המנהיגים עם חזה מתוח ואומרים לעצמם "עשינו משהו למען עולם בטוח יותר".

זהו, שלא. זה משחק מכור מראש. האיראנים דוהרים לפצצה. העולם לא שם קצוץ ואפילו אצלנו, המטרה העיקרית של הגרעין האיראני, ממשיכים בפטפטת אין קץ על מה שצריך לעשות ומתי. חוץ מתדרי השידור של הכוחות שיבצעו את הפעולה הצבאית נגד איראן יש בתקשורת הכל. פטפטת ללא גבולות.

מישהו אמר לי שאולי כל הפטפטת הזו היא תוצאה של "תכנית על" שמטרתה לבלבל את איראן, להכניס לה פחד. אז אם זה כך ואני בספק רב, אז הנה החדשות - טהרן לא מתרגשת משום איום. היא יודעת שהעולם לא ממש רוצה להתעסק אתה ולכן בכל שבוע הצנטריפוגות מסתובבות מהר יותר.

השר משה (בוגי) יעלון, המשנה לראש הממשלה חשף אתמול מידע על הישגי איראן בתחום העשרת האורניום. לא צריך מודיעין רציני כדי לדעת זאת. האיראנים אפילו לא עושים מאמץ גדול להסתיר. הם הבינו כי הם יכולים לשטות בכולם והם עושים זאת בגדול.

You might be interested also