"ארה"ב מאחורי ווירוס ה'להבה'"

למערכת ישראל דיפנס נודע כי גורמים בישראל מעריכים שהאמריקאים עומדים מאחורי הווירוס, והעובדה כי הוא נמצא גם במחשבים בישראל, עלולה להעיד על כך שייתכן וארה"ב אספה גם מידע על הנעשה בארץ

"ארה"ב מאחורי ווירוס ה'להבה'"

יומיים לאחר גילוי ווירוס הריגול "להבה" (FLAME) במחשבים באיראן ובמדינות נוספות במזרח התיכון מתחזקת ההערכה כי מאחורי הפצת הווירוס עומדת ככל הנראה ארה"ב. גורמים בישראל מעריכים כי מקור הווירוס הוא בארה"ב. גורמים רשמיים בוושינגטון אמרו דברים דומים, בעילום שם אמנם, גם לרשת NBC.

גורמים בישראל אמרו למערכת "ישראל דיפנס" כי העובדה שהווירוס נמצא גם במחשבים בישראל עלולה להעיד על כך, שאם ארה"ב היא באמת האחראית להפצת הווירוס, שהרי ייתכן ומשתמע מכך שארה"ב אספה מידע גם ממחשבים ישראלים.

כאמור, הווירוס, שדבר קיומו נחשף בתחילת השבוע, הוא אחד המתוחכמים שנתגלו בשנים האחרונות. על פי הערכות הווירוס מסוגל לאסוף מידע, לעקוב אחר שיחות בסקייפ וכדומה, לשנות הגדרות של מחשבים, להדליק מיקרופונים במחשבים, ולעשות צילומי מסך. מי שחשף את הווירוס היא מעבדת קספרסקי, מהחברות הגדולות בעולם לאבטחת מידע.

''זו אחת מהתוכנות הזדוניות המורכבות שהתגלו'', אמר בכיר בחברת קספרסקי. הוא הוסיף כי זהותו של מחבר בווירוס עדיין אינו ידוע. מדובר על וירוס בעל קוד שארוך פי 20 מסטוקסנט, מסבירים בקספרסקי. אנשי החברה טוענים שישנן ראיות לכך שהקוד נכתב על ידי אותה מדינה שנמצאת מאחורי סטוקסנט ודוקו. לטענתן גם "להבה" וגם סטוקסנט הדביקו מחשבים על ידי ניצול של אותו פגם במערכת ההפעלה ווינדוס, ומשתמשים באותה דרך להפצה. בנוסף למחשבים שנפגעו באיראן, בחברת האבטחת מידע אומרים כי זיהו את הווירוס גם במחשבים בלבנון ובסוריה. הם ציינו כי נמצאו עדויות לווירוס גם במחשבים בישראל