ישראל לא ערוכה למתקפת טילים

ישראל לא ערוכה למתקפת טילים

בכל פעם שחסן נסראללה מגיח מהבונקר ומאיים לפגוע בכל שטח מדינת ישראל עם הרקטות שלו מתלהט הוויכוח מחדש - האם ישראל ערוכה למתקפת טילים? פרשנים מסבירים כמה ולמה. כולם מנתחים בצורה מלומדת את הסוגיה. זה מעורר גיחוך ותהיות על רצינותם של אלה המביעים בכלל דעה בנושא.

מדוע? כי התשובה הפשוטה האמיתית היא - ישראל לא מתחילה אפילו להיות ערוכה למתקפת רקטות. למה? כי אף מדינה בעולם לא ערוכה למתקפה כזו על מרכזי האוכלוסייה שלה. בעצם, אני מתקן. לו מישהו היה למשל מתקיף עיר ברוסיה ברקטות, זה היה נגמר אחרי שעתיים. איך? ההוראה מהקרמלין היתה, ללא ספק כלל, ברורה - להשמיד את כל האזור ממנו משוגרות רקטות. לא פגיעות כירורגיות עם פזילה לוועדת חקירה של האו"ם, אלא מכה אדירה שתוציא את החשק לכל מי שעוד מתכנן ויכול לשגר.

אבל אצלנו המצב שונה. כאן כל מג"ד מצטייד בפרקליט צמוד ואם הרקטות תתחלנה ליפול על גוש דן אין מנהיג אחד שייתן את ההוראה לסיים את זה בכל האמצעים וידגיש כי הוא באמת מתכוון לכל האמצעים.

אז קוראי היקרים, אם נסראללה או מישהו אחר יתחיל במקפת רקטות מסיבית על ישראל תתכוננו לשהות במקלטים שבועות ארוכים. אז נסראללה מקיים בדרך כלל את מה שהוא מבטיח. זו סיבה טובה להיות מודאגים מאוד. הוסיפו לזה את הברדק המושלם השורר בכל הקשור למקרי חרום בעורף וזה בחסות משרדי הביטחון, המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל, שרותי הכיבוי ופיקוד העורף והרי לכם מרשם בטוח לקטסטרופה אמיתית.

זה לא שגופים אלה לא עובדים ברצינות, אלא שכל אחד מהם פועל כאילו במדינה אחרת. במקום להקים גוף אחד שיכנס לפעולה אחרי פגיעת הרקטה הראשונה, יש ערב רב של גופים שלכל אחד מהם מערכת קשר אחרת. מגדל בבל אמיתי, מול עשרות אלפי רקטות ביניהן מדויקות ביותר ועם ראשי קרב קטלניים במיוחד.

סיבה לדאגה כבר אמרתי ?

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית