כתבי האישום בטורקיה: סוף ידוע מראש

כתבי האישום בטורקיה: סוף ידוע מראש

שליח טורקי בניסיון לפיוס עם ישראל. גישושים דרך ארה"ב בעניין - הכל שטויות. הטורקים שונאים אותנו ללא קשר עם ההשתלטות על המרמרה. מי שעוד פיקפק קיבל היום את ההוכחה הניצחת מה קרה כאן.

הטורקים היו צריכים את התיירות מישראל ואת התעשיות הביטחוניות הישראליות. ברגע שארדואן הבין כי להיות נגד ישראל יהפוך אותו למנהיג מרכזי בעולם המוסלמי הוא שינה כיוון. המרמרה היתה רק תרוץ.

עיתון טורקי מדווח כי התובע הכללי בטורקיה צפוי להגיש כתב אישום נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין, מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום וראש להק מודיעין חיל האוויר לשעבר אבישי לוי על רקע היותם נותני הפקודות להשתלטות על המרמרה לפני כשנתיים. לפי הדיווח, כתב האישום כולל 144 עמודים, והוא יוגש לתובע המחוזי של איסטנבול, שיצטרך לאשר אותו ולהגישו לבית המשפט במדינה.

הכתב איברהים איירל מציין בדיווח כי לפי כתב האישום, אשכנזי ושלושת הקצינים האחרים נתנו פקודות לבצע הרג מכוון, ניסיון להרג מכוון, פציעה מכוונת, הסתה לפגיעה בנשק חם, ביזה, חטיפה עיכוב כלי שיט, פגיעה ברכוש, מעצר שווא ועידוד מעשי עינויים. לפי העיתון הטורקי, צווי מעצר הוצאו נגד ארבעת הקצינים הבכירים, והם ייעצרו במידה ויגיעו לטורקיה.

בדיווח נמסר עוד כי כתב האישום כולל גם חלקים שאינם קשורים דווקא לארבעת הנאשמים, ובהם התייחסות לקשר ההיסטורי בין טורקיה לבין יהדות ספרד במאה ה-15, ובין טורקיה ליהדות גרמניה במלחת העולם השנייה.

הטורקים רוצים מלחמה. הם לא יעבירו לישראל מידע מהמכ"ם של נאט"ו שיוצב בתחומם. הם יעשו הכל כדי לשמור על מעמדם החדש בעולם המוסלמי. הם חושבים שזה יקדם אותם.

בינתיים הנשיא אובמה רואה בארדואן בן ברית. טורקיה גם חברה בנאט"ו. חיפשתם היגיון בעולם? תפסיקו לחפש.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית