"לשמור על ישראל נקייה"

בפתח יומו השני של כנס האש הבינ"ל, סיפר ראש מפא"ת על הכיוונים האחרונים בפיתוח מערכות ההגנה האקטיביות הישראליות. "חייבים למנוע מצב בו טיל עם ראש קרב גרעיני יגיע לישראל", אמר לנוכחים

"לשמור על ישראל נקייה"

אופיר שהם (צילום: coming up)

ראש מפא"ת, אופיר שהם, פתח את יומו השני של כנס האש הבינ"ל בבית התותחן בזיכרון יעקב בסקירה של מצב הפיתוח הטכנולוגי של מערכות ההגנה האקטיבית הישראליות. "מה שקורה היום בעזה זה מה שהיה ב-2006 בלבנון. מדובר על איום של אלפי טילים, כשזה כבר לא חיזבאללה וחמאס שמפגרים מאחור, אלא זה טילים מדוייקים יותר ויותר, ולטווחים ארוכים יותר".

שהם גילה לנוכחים כי הליך הפיתוח של מערכת ה"חץ 3" מתמקד בגילוי יותר מוקדם בטווח ארוך יותר. "אנחנו מנסים את זה עם האנקור השחור – אלו הן מערכות המשוגרות ממטוסים ומדמות טילים בליסטיים". שהם התייחס גם לסוגיית האיום הגרעיני האיראני ואמר כי "אנחנו חייבים להגיע להגיע למצב שטיל עם ראש קרב גרעיני לא יגיע לישראל בשום מצב, במידה וניסיונות אחרים למנוע את הגרעין יכשלו.

"אנחנו מרחיבים את טווח היירוט שלנו גם אל מחוץ לאטמוספירה. הגנה אקטיבית רב שכבתית היא כאילו דבר מובן מעליו אבל זה לא כך. מרחב האיומים עלינו הוא מגוון ורחב מאוד. אין צפייה לעמוד במערכת הגנה שתיירא את הכל – כל הזמן ובכל מצב. יש צורך במענה משולב – גם הגנה וגם התקפה".

הוא סיפר כי במפא"ת מקווים שניסוי יירוט ראשון של 'שרביט קסמים' – יתקיים עוד השנה. כזכור, לפני כחודשיים, אמר השר ברק כי יש לשים דגם על זירוז הליך פיתוח מערכת 'שרביט קסמים' כדי לספק מענה נוסף לאיום הרקטות מעזה ומלבנון.

שהם הוסיף ואמר כי "התעשיות עובדות בקצב אדיר ומביאות תוצאות בטווח של שבועות וחודשים. התמיכה האמריקאית מאוד מאוד מסייעת בכך, מבחינת סיוע תקציבי ותכנוני. "אנחנו מהמובילים בעולם בפיתוח וביצוע של מערכות הגנה אקטיבית, התוספת של 'שרביט קסמים' ומערכת הגנה בליסטית חוץ אטמוספרית 'חץ 3' ישמרו על ישראל נקייה".

הכנס, ביוזמת עמותת התותחנים, חיל התותחנים וזרוע היבשה, ובשיתוף חיל האוויר, אגף התקשוב ואגף המודיעין, מאורגן על ידי ישראל דיפנס. 

לסיקור המלא של כנס האש הבינ"ל השני

You might be interested also